Monday, November 26, 2007

Mer effektivitet

Har minsann fortsatt vara effektiv:)

Har gjort både roliga och sen nyttiga saker. Inser att det kommer ta minst 1 vecka av effektivt arbete innan jag blir nöjd, så lika bra att ligga i :P

I Lördags var jag på stan med Greta. Humor som vanligt :)
Dessutom hittade jag en vinterjacka, även detta är ett mirakel, haha... Behövde inte gå och kolla runt så länge. Visste den var rätt när jag såg den:P

Sen blev det lite god mat och gemenskap på kvällen... En vanlig Lördag :)

Igår (söndag) Så fortsatte jag pyssla här hemma. Passade på när sverige gick in i Julskyltningsfeber. Jag är inte ej julperson, det kommer nog visa sig under denna månaden :P

Jag fick hängt upp mina gardiner :)
Har ganska högt till taket. Men jag klättrade upp i fönsterkarmen via en stol, sen var det bara att balansera, gick fint :)

På kvällen tog jag mig hem till en kompis. Gemenskap och underhållning igen. Tror jag kom hem i morse, vi hade jätte roligt i alla fall:)

Idag har jag fortsatt alla mina organiseringsprojekt

Har bland annat fortsatt och nästan avslutat ett projekt jag haft sen vatten olyckan.
Jag har mycket musik (cd skivor).
Ett CD ställ (möbel) drabbades av vattnet och rymde nog 550st skivor. CD stället såldes inte längre, och jag bor i en etta, så jag visste inte hur jag skulle lösa förvaringen, men kom på ett smidigt sätt:)

Köpte CD förvarings böcker/fodral på Ikea. Tror ett rymmer 150-180 eller liknande. Man får slänga CD fodralen, men kan behålla skivorna. Och jag var tvungen att slänga fodralen ändå.

Hur som helst. Några månader efter olyckan när jag började flytta in och packa upp fick jag ner skivor i 2 cd Fodrals Böcker.
Sen har den andra högen blivit liggandes på en hylla i hallen. Detta tog jag tag i idag. Fick ner allt i ytterligare 2 Fodral böcker. Allt fick nästan plats.

Gick ut och gav min hyresvärd 3 sopsäckar, fyllde en soptunna. Hoppas det uppskattas. Hade varit sophämtning idag, så nu blir det nog överfullt där. Men det får Consekvensus hantera ;)

Tog några timmar. Ett projekt jag skjutit upp i bokstavligen 1år. Så känns skönt att det nästan är klart nu :)
Dels slippa tänka på skivorna mer, och det sparar plats, ser snyggare ut :)

Vet hur trist min blogg varit på senaste. Jag försöka summera min semester ikväll eller något. Jag behöver själv påminnas lite av sol och värmde i denna kylan... Snöade i morses dessutom, det gillade jag inte :P

No comments: