Tuesday, November 27, 2007

vad säger man, haha

Ja.... Vad ska jag säga... Dagens Dell fortsätter:P

Blev uppringd av en ny tekniker 14:15. Jag informerade att jag endast kunde tala 10min, var tvungen att gå hemifrån 14:30. Han sa att vi skulle nog kunna lösa detta (allt) på den tiden, och annars fick vi fortsätta imorgon.

Jag inledde med att jag av budfirman fått i posten idag igen att hämta datorn. Sa till honom att nu nekar jag datorn gång 5. Frågade om jag ska göra detta varje dag?
Påpekade också komiken att igår stod det på "mail påminnelsen" att det var "sista!!!"
Höll inte länge.

Teknikern fattade inte. Det vill säga han hade knappt informerats om vad jag talade med en tekniker om igår! Och det var ju anledningen till att jag skulle bli uppringd... redan här ser ni nivån.

Jag frågade om han ej kunde se i nån form av logg/data registrering att jag ringt? Påpekade att det är nog en lång novell, så jag förstod att han ej kunde läsa nu.
Men han kunde inte hitta att jag ringt och nekat datorn.

Jag imponerades. Sa att Dell antecknar inget? Fast Personerna på Dell säger att de antecknar, tar det till chefer etc så skriver de alltså inte ner saker? Jag saknade ord.

Han ville veta lite historik till missnöjet.
Jag berättade. Sa att även efter att det blev bestämt att datorn skulle bytas ut gick det illa.
Jag sa att det var fult att skicka en dator som var sämre och värd mindre i pris. Tog garanti & processor som tydliga exempel. Detta kunde han ej neka.

Sen sa jag att jag anser mig ha gett Dell många chanser. Har sammarbetat sen Januari. Men att nu har jag anmält dem. "Branden" var nog för mig, och sen att de kunde misslyckas med en ny dator.

"Branden?!??!" utropade han. Jag sa, det har ej brunnit, men jag rekomenderades detta. han ville veta allt, namn. jag sa namn har jag ej, men kolla i loggen.
det fanns ju såklart inte loggat. Logiskt, puckot antecknar ju ej att han sagt så.
Men jag sa att jag har sagt det till minst 3 tekniker sen dess som tyckt det var allvarligt och som skulle ta detta vidare. Detta syntes inte heller.

Antingen orkade han ej kolla min logg, eller så loggar Dell seriöst inte samtal/reparationer etc...ingen logik.

Sen började tiden rinna ut. Han konstaterade att vi behövde prata imorgon igen. Han sa det är enklast att hålla detta hos samma tekniker.
Jag sa att det sa förra med, det höll 3 veckor.

Han berättade lösningar. Det vill säga hur ny dator kunde komma att se ut.

XPS med Engelsk support, Vista och samma garanti som jag har.

Nej svarade jag... Framförallt på det Engelska supportet.

Då sa han då hade de endast Inspiration som jag fick nu. (jag minns att förra teknikern sa den var sämre så det ska han få höra imorgon)

Han sa att det kommer bli Vista. Jag sa Nej.

Då sa han att Dell kan kompencera detta med snabbare processor etc.
Jag sa Nej.
För det handlar inte om det. Jag tar gärna emot ersättning. Men vill ej ha Vista. Hört lite negativt om Vista. Och hört att många har problem med WoW i Vista.

Ordgrant:
"Har många problem med WoW i Vista, kan vi ge oss fan på att min Dell dator ej klarar Vista och WoW"
Jag kunde inte hålla tillbaka.

Han sa han hade Vista hemma. Jag frågade om han spelade något, men det gjorde han inte.

Och jag har aldrig testat Vista, så jag kan inte såga det förvisso. Men jag har betalat för Windows XP, detta ska jag ha.

Han sa att nya starka datorer klarar inte köra runt XP. Delarna kan inte läsa av det, drivrutiner etc. Jag sa att detta var intressant och att jag skulle kolla på nätet under kvällen. Har han rätt har han rätt.

Hur som så hade Dell bara Vista nu.

Jag kom fram till att det kommer bli ett stort problem.
Jag frågade hur man häver köpet. Om jag kan få hjälp att häva det snabbt, eller vi ska vänta på ARN. Han sa att det är en annan avdelning som har hand om det och mer komplicerat.
Skiter jag i.

Sen sa han klämkäckt att vi löser en ny dator imorgon.
Jag var tvungen att fråga hur han skulle kunna lösa detta då Dell sa förra veckan (tror jag?), att Dell sverige ej kunde lösa detta.
Då kunde han ej hitta något ang Danmark heller. Men han såg att ärendet var "påskyndat igen"

Han ville veta mina krav så han hade att jobba med ett bra förslag till imorgon.

Mitt förslag:
Likvärdig dator. Dvs allt identiskt eller bättre. Svenskt support och samma garanti. Och framförallt någon version av XP.

Alternativt hävt köp.

Han sa att enda problemet är att XP inte fanns längre. Jag sa ja, då har vi att jobba på.

Imorgon eftermiddag ska han ringa.

Cyklade iväg till mitt möte.

Mitt i allt ihopa ringde min mobil. Jag bad att få svara, det gick under omständigheterna bra.
Det var Dell *asg*

Nu fick jag TELEFON påminnelse att hämta datorn. Jag bara typ "vad är detta?!?!?!?"
Sa att jag satt i möte och att vi fick ta samtalet sen, men hon fortsatte prata.

Jag sa att jag har nekat datorn 5ggr. Nekade den senast för 30min sedan.

Detta hade ej informerats.

Hon frågade om min orginaldator fungerade nu. Jag svarade "Nej då"
Då undrade hon varför jag nekade. Jag sa för ni skickade en sämre. Sen skulle hon ha detaljer.
Jag frågade om hon inte kunde titta lite i datorn/loggen. Jag måste ju ha ett kundnr, där måste finnas info under mitt namn.

Det är ju pinsamt att Dell inte kan komunicera med varandra.

Kvinnan sa att hon var tvungen att prata med tekniskt support sen återkomma till mig.
Jag infomerade att det är pga sånna här saker jag anmälde dem. Jag får spel på dem, jag förföljs, och de antecknar inte ens sitt eget arbete.

Hon skulle också återkomma imorgon.

Jag har 2 mäktosamtal att ta emot imorgon.

Tekniker 1 är i alla fall iformerad om att jag är upptagen imorgon. Han sa att han kan ringa lite då och då tills jag svarar. Jag bara "gör du så"... Tillslut kunde jag liksom inte hålla tillbaka ironin...

Detta var dagens Dell.

Idag faschineras jag av att ett så stort företag inte för anteckningar eller informerar varandra. Dels nu när detta är en konflikt som det kallas. Och det hade ju varit bra att veta vad tekniker gett för support och vad tekniker på plats bytt ut etc.

Om dagens samtal innehåller nån sanning så antecknas inte detta.. Skrämmande ju...

Ännu en gång. Jag rekomenderar inte Dell

1 comment:

Anonymous said...

Vi gör som bruckheimer skulle ha gjort: fina effekter, musik som triggar o sen en fet explosion på dellföretaget ;)

Detta har pågått länge, måååånga samtal, de säger de antecknar, vilket borde vara logiskt med tanke på situationen. det är precis som de raderat hela din mapp och för var gång är det en nyhet för dom ahahahaah

Kram greta