Friday, February 29, 2008

Detta är ju sött


jaha

*skrattar*

Har jag gjort "IE" argt? :P

Tänkte installera "WoW". Ja, första delen av spelet i alla fall... Tänkte vänta med att köpa ett "game card" tills jag vet att allt fungerar här. Men då redan första versionen av spelet är på 5 el 6 CD skivor kändes det som att jag kunde ha halva jobbet gjort...

Installerade CD1... Sen bytte jag till CD2 när jag blev tillsagd att göra det... Under installationen av CD2 blev skärmen svart och datorn startade om spontant....
Detta kan jag ärligt säga att jag aldrig upplevt... Att det hänger sig/fryser har jag upplevt, men inte detta....

När datorn startat om gick det ej att fortsätta installationen på CD2. Satte i CD1. Den ville ej installera för det fanns WoW i datorn.
Kollade i "lägg till/ta bort program", inget WoW....
Raderade mappen som skapats i datorn, vilket bör vara det som störde WoW, och innebär att jag får börja om från början.

Såg att "IE" ikonen ändrats. Har startat om datorn 4ggr utan att den "reparerats".
Helt ärligt fattar jag ej varför den ser ut som den gör.
För har jag (som nu) ett fönster uppe så visas allt korrekt.
Och som bilden visar är det endast "IE" ikonen som drabbats....

"Need to say?"... Jag la ner tanken på att installera WoW ikväll.

4 comments:

Fredrik said...
This comment has been removed by the author.
Fredrik said...

Var det så länge sen jag körde Windows att jag inte känner igen IE ikonen längre? :P
Jag tyckte det där var originalikonen :P

Men... 6 CD skivor?
Varför?
Köp eller tanka DVD'n :P
DVD'n finns ju att tanka gratis från WoW's hemsida, bara tanka och bränna ut så slipper du pilla med CD skivor.
Det var 5 år sen jag använde en CD skiva typ :P

EDIT: såg när jag klickade på länken på bilden att det var upplösningen på ikonen det var fel på och inte ikonen i sig.. Ser sjukt kul ut :P
Men.. that's windows for ya..
Helt otroligt egentligen alltså..
Jag tycker du ska installera Ubuntu och slippa allting! Då kan du iofs inte spela någonting annat än WoW så då är poängen att ha en stationär ganska förstörd kanske.. but still :P *hata windows*

PS: Det går inte att editera kommentarer, fett störigt...

Johanna said...

@IQue
"Jag tyckte det där var originalikonen :P"

*garvar*

Tyvärr bara blev den så. Spelar inte så stor roll. Men Windows lyckades inte med sin egen ikon, det är ju skrattretande :P

Ska kolla in Ubuntu lite senare. Låter ju toppen. Och det är framför allt WoW jag spelar... Men sen testar jag annat ibland.... Men kolla skadar inte :)

... Med expansion blev det 9 CD skivor;)
Jag köpte spelet i en box. Visste faktiskt inte att jag kunde ta hem det från deras hemsida. Tänkte att då får jag kanske köpa det en gång till.
Behöver jag installera spelet igen låter det som en bättre idé att ha det på en DVD ja :D

Det där med editera kommentarer hittar jag ingen inställning för. Jag får själv gå in och radera "mitt" inlägg om det blir fel. Det är gravt störande, japp....
Ser ju att du med har "blogger konto", eller det misstänker jag för det är en Blogger symbol vid namnet:P... Inte möjligtvis så att du känner till vilken inställning som behöver ändras för att man ska kunna editera i kommentarer?:)

Fredrik said...

Nej, använde blogger för några år sen innan Google köpte det. Lär ha förändrats väldigt mycket sen dess, men det kan vara mycket möjligt att det inte går att ändra.

Numera är ju google konto och blogger konto samma sak. Jag har min mail, min kalender, min RSS läsare min blogg-statistik och lite annat på detta kontot också :P