Wednesday, February 6, 2008

Då håller vi tummarna

Ny dator beställd, nu är det endast att hålla tummarna som gäller!;P

Om någon missat det så har jag haft en extremt traumatiserande (gillar överdrifter) upplevelse med Dell.

Köpte dator Januari 2007. Mycket problem med den. Detta skulle lagas, därav bekymrade jag mig ej i början. Idiotin stegrade, och December 2007 hävdes köpet hos Dell.
Vid detta laget hade även Allmänna reklamationsnämnden inblandats.

Tror jag haft 5-7 olika tekniker hemma hos mig angående Dell datorn. Det enda som ej byttes ut i den var nog "chassit". De andra delarna byttes ut 2-3ggr.

Mot slutet av detta trauma kom en ljuspunkt. Jag tog till mig tips/råd jag fått, fakta jag läst, och gjorde valet att skaffa min MacBook (Apple).

Detta var ett av mina bästa beslut. Denna datorn har fungerat sen dag 1. Något jag ärligt ej trodde var möjligt.

Då jag nu hade en fungerande bärbar dator var det ej lika stressande för mig att skaffa en ny stationär dator (när Dell äntligen tog tillbaka sin).

Jag trodde att jag skulle beställa en dator efter jul eller i Januari. Men har tagit lite längre tid på mig i beslutet. Något jag hoppas kan belöna sig i slutänden.

Jag lovade mig själv att inte ge mig in i PC världen igen på länge (detta står jag för).
Bröt idag löftet (mot mig själv) av några anledningar.

- Vill med 100% säkerhet veta att jag kan spela WoW.
- Mina vänner har PC. Har märkt att jag har svårt att komma runt vissa saker.
- En stationär Mac som verkade bra att spela på blev mkt dyrare.
- Lyckats plocka ihop en PC som är starkare än den förra för samma pris (skiljer 900kr, men det är inte nått nämnvärt)
- Har kvar min MacBook, så allt som är bra här finns kvar. Datorerna ska användas lite olika.
- Inbillar mig att inget kan bli så illa som innan :P

Helt ärligt vet jag att jag ger mig in i ett buggigt träsk igen. Är medveten om att den nya datorn ej kommer vara bättre än min MacBook. Men det känns ok... Har ju liksom kvar juvelen, det ena tar ej bort det andra :)

En sak som jag tycker är "Fantastisk", är att jag har nu köpt en dator med "Windows XP". Detta är enligt Dell omöjligt....
(Dell räddade sig när de fick fakta emot sig, och sa att det är dem som ej säljer XP längre.
Detta är skillnad. Och är ej vad de sa från början, därav kommer jag aldrig glömma det:P )

Datorn beräknas som klar ca 11 Februari. Må gudarna jag ej tror på vara med mig ;)

2 comments:

Anonymous said...

ja, vi ber till gudarna som faaan att det går vägen denna gången ;) kram greta

Johanna said...

HaHa tackar:)