Thursday, February 28, 2008

Fortsatta åsikter

Uppdatering dag 2 med "datorn"

Har ej hunnit använda datorn så extremt mkt. Av det jag testat gillar jag den.
Det enda jag ej gillar och har väldigt svårt att vänja mig vid är ljudet.
Vet ej om detta är grafikkortet eller nån "monster/monsum" fläkt, haha...

Ringde Komplett idag. Men hade ej tid att "öppna" datorn och "lyssna runt". Ville ändå kontakta dem igen och informera om ljudnivån och "hacket".
Nu är bilderna av datorn registrerade på mitt konto. (leveransdeffekter ska ju informeras direkt).

Ska ringa tillbaka imorgon så ska vi försöka lyssna var ljudet kommer ifrån. Enligt tjejen jag pratade med idag lät det ej bra att datorn låter som en "flyghangar". Att detta antingen kan vara nått som gått sönder eller nått som får lösas.

Hitills är jag nöjd med kontakten med Komplett och kan absolut inte klaga. Knappt någon, eller ingen telefonkö. Teknikerna har varit bra hitills. Snabba produktiva samtal. Alltså vi har ej kommit fram till något. Men samtalen har ej behövt vara längre än några minuter för att konstatera det.

Så hitills vinner Komplett telesupport tävlingen. Snabba, effektiva, men ändå trevliga samtal.
Dell stod för långa, många oeffektiva samtal om omstarter....

Hoppas att det går att lokalisera "monster ljudet" imorgon, då jag absolut ej vill skicka tillbaka datorn. Vilket jag även sa. Jag vill finna en lösning på detta. Dock har jag ännu ej bestämt mig för om jag kan behålla denna dator om ej ljudet går att lösa (2 veckor öppet köp). Då får det byggas ihop något nytt från deras sida. För jag gillar företaget.... Gillar datorn med. Den är rask och så.
Ser ett dilemma i ljudet...

En fråga jag fick på tele var:
Hur låter hårddisken, cd spelaren?

Och jag svarade ärligt. Dels att jag inte hör dem, det andra ljudet tar över...Men när jag anstränger mig så verkar det tyst. Teknikern höll med om att fläktarna bör ej överösta allt ljud i datorn... Så det kan ju kanske tala till min fördel, hehe

Sista poängen;
För att vara en extrem "pessimistisk leta fel person" (enligt Dell). Är det ett mirakel att jag endast har "oväsen" att klaga på här. Och inget att klaga på i min MacBook.
Kan det vara så att jag endast klagar när saker ej fungerar?

2 comments:

Fredrik said...

PC datorer låter mycket, byggde ihop en egen dator nyss med ett HTPC chassi som hade 2 feta fläktar i sidan. Låter också som en jet-motor, men det är oftast sånt man får leva med i stationära "hemmabyggen".

Jag hitta den här funktionen på dell som du kanske kan skratta lite av. Det gjorde i alla fall jag, _alla_ säger åt dem att sluta sälja windows med sina datorer :P

http://www.dellideastorm.com

Johanna said...

@ IQue

Grymt störigt att leva med jet-motor liknande data ljud. Men visst, jag vet det ej går att undvika... I detta fallet reagerade jag på att detta var en så stor skillnad till vad jag upplevt innan...

Idag fick jag reda på att en fläkt inte ens var igång. Visst det borde ju förvisso ha gjort datorn tystare, men det kanske snarare triggade igång de andra fläktarna mer... Men, men, är nog snart van vid detta ljudet med, hehe

Den länken ska jag absolut ta en koll på :)