Saturday, February 9, 2008

Då var vi tillbaka

HAHA då var vi nästan tillbaka där vi startade... Nämligen vid melodifestivalen :P

Strax efter jag började att blogga förra året var det dags för "Eurovision song contest". Detta året kan jag skriva mina åsikter redan från starten.... Härligt ;)

Som de flesta vet, är detta programet "Jag älskar att hata" :D
Typ ett program som oftast är 90% kasst. Låtarna är värdelösa, humorn är pinsam, ja listan kan göras lång....
2008 verkar inte vara undantaget.
Skillnaden är att i år verkar minsann festivalen bjuda upp på "min humor" det gillar jag :P

Bestämde mig för att se del final nr1 idag (eller vad det heter)...Är en massa del finalen innan det är en stor final (överdrivet)

Som det blixtrade till...

björn

För er som inte känner mig vill jag ännu en gång påpeka att jag har ironisk/sarkastisk och sjuk humor. Och jag gillar ej Christer Sjögren, så missuppfatta ej texten nedan, haha

Började med att det släpptes loss en komiker som skulle ha denna klassiska utfyllnads humorn... Denna snubben har jag missat (Björn Gustafsson). Han verkar ha potential att vara as rolig, me like....


Gustafsson om data/wow beroende, hahaha


Bara en till :D

Han var rolig redan innan. Men jag blev helt såld när han skulle göra en "kärleks dikt". Kom ut till dramatisk musik. Sen började han mima till "what is love"

Artikel Aftonbladet

När han läste själva dikten blev det tack och lov ej mer seriöst.
Jag dyrkar faktumet att SVT kunde ha lite humor. Att det ej behövde stå och smöras kärlek för det snart är "alla hjärtans dag". Detta var hur roligt som helst...

Om jag inte hittar det först. Meddela mig gärna när denna kärleksdikt finns på YouTube :D

Nästa total förvåning var Christer Sjögren!!
Jag var Helt förberedd på denna pinsamma "kalkon". Men det blev ju sjutton klass! Låten var så otroligt B, scen uppträdet behöver ingen förklaring, allt var ja, finns inte ord....
Men detta gjorde att detta blev en värdig kandidat till Globen faktiskt!
Var helt klart lite David HasselHoff känsla på Sjögren idag...
Och det är en komplimang. Inget klår "The Hoff" *asg*

Det var min lilla summering av dagens musikupplevelse :P



*Gråter* Detta handlar om Brats, bra avslut, haha

No comments: