Wednesday, February 6, 2008

Känsliga varnas

Jag hade tvättstugan idag kl16-20.

Ska visa vad jag möttes av. Bilderna är ej bra, då där ej fanns belysning (ens en gång).

Bilderna blir större av klick:P

Möttes av att 1 dörr som endast fastighetsägaren och vaktmästarna har tillgång till att öppna var öppen.
Ser jag som ett tecken på inbrott.
Inte för att tecken behövs, detta är ej nått nytt. Men min Hyresvärd påstår att sådant här ej pågår.

tvättstuga
Dörren som ej ska gå att öppna

tvättstuga2
Detta är dörren vi ska använda.

Denna dörr har utsatts för en del inbrott. Senast satte vakmästaren dit den lilla metall biten. Jag frågade om han tyckte att dörren såg stabil ut. Först tyckte han det. När jag frågade igen tyckte han det ej.
Denna bilden är mest för att visa nivån.

Detta är länk till Blogg inlägget om den dagen "klick"

Ville även visa att "ljus reglaget är tänt" men alla ljusen i tvättstugan är sönder. Den detaljen försvann då min mobil ej tar bra bilder i mörker.

tvättstuga3
Detta är rummet som gränsar till den dörren vi ej kan öppna.

Positivt (om man ska hitta sånt) var här ljus/belysning.
Negativt är att när jag kom in i tvättstugan möttes jag av en lukt, luktade avföring eller något. Så dessa lådor tittade jag ej i.

tvättstuga4
Nästa dörr.

Denna dörr leder till några källarförråd. Tycker det är ett genomgående tema att även denna dörr var öppen (är den aldrig), och att källarförrådet precis där dörren öppnades hade drabbats av ett inbrott.

Då jag ej var säker på att jag var ensam i källaren gick jag ej längre, kollade ej hur mitt förråd ser ut. Det är åt ett annat håll.

tvättstuga5
Ett golv

En sak jag såg där jag stod i dörr 2's öppning var att inte nog var där ett uppbrutet källarförråd...Utan nått var där på marken.... Brunt....

Detta är anledningen till att jag vägrade tvätta idag.
Dels för det bokstavligen stank skit och för att det kändes osäkert.
Kalla mig prinsessa med högra krav. Detta levde ej upp till mina krav.
Och då ska man veta att vår tvättstuga brukar vara svinig, den var bara värre idag.

Kommer kontakta hyresvärden imorgon. Och då jag har Hyresgästföreningen på "speed dial" kan även dem bli aktuella. För detta är vidrigt.

Från "data lycka" till "Verklighet" vilka kontraster.

No comments: