Saturday, February 23, 2008

Film-Jumper


Jumper

Denna fimen har fått mycket kritik. Tror inte jag läst något direkt bra om den om jag ska vara ärligt.
Detta gjorde mig nyfiken!

Samuel L Jackson är med och han gör alltid bra filmer.
Ja, detta stämde fram till hans förra "Snackes on a plane", den vet jag inte riktigt varför han var med i. Tror inte det var så att han hade ont om filmerbjudanden... Men, men... Jag förlåter Snake filmen (som inte var liiika dålig som alla sa, men den sög helt klart)

Samuel's utgångs läge var bra, gick endast att bli bättre...Det lyckades han med...

Jag kan erkänna att jag ej sett "Matrix" filmerna...Denna filmen skulle påminna lite om dem, det kan jag ej uttala mig om. Men det gjorde att jag tänkte "detta är inte en film för mig"
Jag hade fel, filmen var bra!
Det kan vara mina extremt låga förhoppningar som gjorde att jag gillade den, men jag gillade den!

Gillade tempot, effekterna, tankarna.... Påstår ej att det är en djup eller intelligent film...Känner du mig så vet du att jag klarar ej sånna filmer... Jag vill ha effekterna, jag behöver hastigheten....

Kan förstå tidningar som gett betyget "ett" i en vinkel. De tycker nog filmen var "hoppig"... Som namnet "jumper" kanske avslöjar så kan de i filmen förflytta sig genom tiden "teleports"... Detta är en effekt som "nog" kan vara enkel att överdriva i en film i denna genre...
Fin balansgång... to much eller lagom....
I detta fallet var "2 much" lagom :P

Så till er som gillar action rekommenderar jag er att se denna filmen :)

3 comments:

Pelles Reality said...

Samuel gjorde en bättre prestation i Black Snake Moan och många andra där man haft tid att reflektera över situationen till skillnad från Jumper.

With my best movie regards. :)

Fredrik said...

Snakes On A Plane lyftes till en acceptabel nivå och "I'm tired of these mother fucking snakes on this mother fucking plane!"
Plus att jag såg den på Kina Teatern i hollywood som kanske hjälpte lite, men den repliken är så Samuel Jackson så det finns inte :p

Johanna said...

@ Pelles reality

Jag jämförde bara dessa 2 filmer... Samuel har gjort grymt bra filmer tidigare. En av faktorerna till att filmen "snakes" förvånade mig, kändes som ett steg ner för honom :P

@ Iques

Lite "Yippi kay ye..... Die hard känsla"...Men det var en av de FÅ sakerna som lyfte den filmen, haha

Oj då :) Se en film där är ju en upplevelse i sig så då hade nog allt varit toppen. Det måste varit en upplevelse:D