Friday, February 29, 2008

Nu roas jag mest

Sitter här med nya "starka snabba datorn" :P HAHA
Fungerar fortfarande innehållsmässigt som den ska...

Pratade med support. Den teknikern jag pratade med idag sa redan i telefonen att detta låter för mycket (det tar jag som att det talar till min fördel).
Vi gjorde en del omstarter, det var där han noterade det. Datorn skulle ej föra ett sånt liv redan vid uppstarter....

Gick in e ett läge och kollade inställningar på fläktar (tror jag). En var avaktiverad, detta är ju ironi, haha... Så vi startade den, och sen ändrade temperaturen i datorn så fläktarna ej går på max. Och det hade viss effekt. Men jag hade fortfarande "medhåll" om att det lät för mkt....

Nu är min uppgift att lokalisera oljudet. Jag äääääääälskar ju att leta på insidan av datalådan:P

Teknikern märkte nog min rädsla/försiktighet när han sa åt mig att dra ut kontakterna till processor fläkten. De satt lite hårt så jag frågade om jag hittat rätt. Efter att läst texten kom vi fram till att det var rätt. Han sa att jag kunde behöva använda mig av en tång och dra. Jag blev lite paranoid att jag skulle ha sönder något.... Men det löste sig....

Sen skulle fläktarna testas (jag ska göra själv)... Han sa att jag kunde stoppa in en penna i en fläkt i taget. Lät ju lite brutalt. Men, men, han sa att händer det något har han rekomenderat det så jag får ej problem. Sen var (är) en fläkt på framsidan jag såg att jag ej skulle kunna komma åt med en penna... Då kom vi fram till att det var kanske mindre dramatiskt att leta upp kablarna istället. Tyckte jag kändes lite tryggare med....

2 ställen fick/kan jag ej kolla själv....
Men av min lilla amatör (understryk amatör) genomsökning så har jag hittat en fläkt jag misstänker. Och ett av ställena jag ej fick ge mig på.

Summan av kardemumman... Om jag har tur, och som det ser ut nu, så verkar det som att det går att få ner ljudet lite i min "flyghangar":P
Hjälpte lite redan idag med att ändra vissa inställningar.

Fortfarande positivt inställd till Kompletts support. Ingen telekö, och även detta samtalet var snabbt och effektivt.
Det tog kanske en halvtimme, men ej med menlösa saker....

Tex. När jag ringde Dells support, skulle jag först hamna rätt. Sedan efter jag uppgett mitt serienummer skulle "namn, adress, e-mail, alla telefon nr" kontrolleras.... Detta var varje samtal, även om det var samma dag. Bara den processen tog 5-10min beroende på effektivitet. Sen "ordbajsade" det supportet värre än mig (inser jag nu i efterhand). Vi har ju suttit i timmar och kört omstarter till igen nytta...

Nu när jag ringt kompletts support. Har jag fått uppge mitt ordernr. De har sagt mitt namn, sen har det inte varit mer med det, bara att starta.
Och så kallat rakt på sak. "vad är problemet.... då testar vi detta".... Innan var det ju snarare "jaha, du har ett problem...Men då startar vi om 10ggr, fungerar ej det kan du få berätta ditt problem"

Dagens betyg:
Komplett 5/5
Dell -50/5

Observera det höga betyget komplett får trots vissa strul (att en fläkt var avaktiverad är konkret nog).
Antingen har jag "vuxit" som människa och utvecklat större tolerans de senaste 3 månaderna.
Eller så kanske det ligger något i det jag ständigt försöker påpeka när jag kallas pessimistisk... Jag reagerar oftast endast om där finns anledning till det!

No comments: