Saturday, February 16, 2008

Händelse 2

Reco.se

Midnatt igår (fredag) avslutades en tävling på Reco. Tävlingen gick ut på att ha flest "inlägg"

De medlemmar som bidragit mest till sidan och hamnat "Top 20" i tävlingen kommer belönas med priser. Finns ett utbud av priser i Sveriges 3 största städer. Medlemmar kommer få välja pris i turodning. Vinnaren först, sen tvåan etc.

Har skrivit åsikter om Reco i bloggen innan, så behöver ej tråka ut med grunden igen.

Sidan har som mål att få fram "sanningen om alla Sveriges företag" hur som helst.
Detta är en länk till där medlemmar själva ger "Reco" omdömme.
Där går att läsa min åsikt om detta tex.
Sidan har ej "sidbryt i text" vilket gör det svårläst... Detta vävs lite in i den konstruktiva kritiken jag och Greta försökte få fram.

Greta och jag tröttnade på "spammandet" och bristen av kvalitet i inläggen på Reco för några veckor sedan.
Därav beslutade vi oss för att delta i tävlingen på det viset reco ville igår.

Vi satt tillsammans de sista 2h och la in typ 50-60 (sparade) inlägg var. Vi spammade för att vara tydlig;)

reco
Denna bild visar ställningen exakt midnatt.
(Då allt detta ligger publicerat på internet ser jag ingen mening att klippa bort namn eller bilder.)

Jag har på ett enkelt och primärt vis markerat visa roliga saker i bilden ;)

1. Den fantastiska bilden Greta valde som pressentationsbild.... Har även lagt in den bilden i större version... Bilden är öppen för tolkning ;)
Men då jag vet vad där ska stå ska jag hjälpa;
"Reco, I do like SPAM"

2. Våra placeringar i tävlingen (hela Sverige) och antalet inlägg vi hann upp i.
Persnligen hade jag stannat vid 20 inlägg om jag kännt att det var kvalitet som eftersträvades. Men jag bjöd upp och bedömde en rad olika McDonalds, Burger King etc:)

3. Faktumet att vi hade 2 "web läsare?! uppe" så vi kunde vara in-loggade på båda våra konto samtidigt och ej slösa tid med in och utloggning.

4. Att skärmbilden togs exakt kl.00.00

reco2
På denna bild går det att se hur många Rekommendationer det fanns totalt på Reco.se vid ca kl.00:30

reco2
Med risk för tjat;P

Denna bild är tagen ikväll, ca kl.17.00. Ta en titt på antalet rekommendationer!

Av någon anledning ;) slutade det fina flytet av inlägg så fort tävlingen var över. På kvällen dagen efter har det endast tillkommit ETT inlägg.

Tror min poäng framgår...

Tävlingar leder till massinlägg/spam, vilket i sin tur leder till att kvaliteten försvinner.
Här blir det dessutom tydligt att utan tävling fanns det inte ens kvar ett intresse att Spamma...

Medlemmar skriver ej utan "morot/tävling"
Vilket innebär att nästa spam omgång blir vid ny tävling...
Då anser jag att åsikterna är "köpta" och ställer mig frågan:

Var är sanningen om Sveriges alla företag?

1 comment:

Anonymous said...

Var är sanningen? det undrar jag med ;) inte kommer den från masspam *s* /Kerstin A