Sunday, March 2, 2008

Bilden säger allt


wow

En bild säger mer än tusen ord sägs det :P

Ja, det är ju sent som synes.... Återvände till WoW idag, vilket var en världsrevolutionerande upplevelse, haha...


wow2

Min senaste inloggning var 28e November 2007, det är ganska enormt länge sedan:/

Humorn i bilden nås nog bara fram till en liten skara... Ville bara visa komiken i den "hjärndöda" delen av WoW
"vet jag borde stänga ner, sova, men det är trevligt att kolla på när andra vandrar runt"
klockan, det abnooooorma antalet vänner on-line, och att jag lagt mig tryggt i Ironforge:)

Min oplanerade comeback idag gick bättre än väntat.
Som jag hoppades var knappt någon jag kände on-line (ja, det låter ju bisarrt). Men då jag ej spelat på månader och knappt kom ihåg kort kommando ville jag träna lite själv.

Sen var det en glad överaskning att detta grafikkortet var fantastiskt!!
Har ej spelat någon instance. Men kunde UTAN problem spela i OUTLANDS på områden jag haft stora problem med innan. Vilket innebar att jag kunde göra nya quests inatt, se nya saker.

Jag tappade hakan av mina framerates...
Jag klagade ju ganska friskt på hackande bild på Dell datorn. (mmm...vet det var borderline på obsession)

Jag vågar som vanligt inte ta ut saker i förväg.
Men, på den andra datorn var jag glad om mina fps låg runt 60. Sjönk de till bara 58 eller så, så dog nästan skiten.

Ikväll har jag upplevt framrates så högt som över 400!! *gasp*
I belastade områden upplever jag såklart lagg, det gör ju alla... Men i de zonerna sjunker jag ej under 60 ändå.... Snittet i större städer har legat runt 90-180.... Detta är för mig magik!!


wow3

Ett exempel...

Jag höll förvisso på att buffa tillbaka mig från en dödsupplevelse, men jag står i en zon i Outlands med Framerates över 400... Och som synes hade jag dessutom hunnit lägga till några "add-ons", de kan påverka negativt.... Så det var många mirakel på en och samma gång :D

Ännu en sak att dyrka med grafikkortet, det låter inte!!!! Fattar noll....
Datorn låter så mkt i sig själv, att det märktes ingen skillnad att starta ett spel (sjukt). Jag hör att fläkten susar igång med lite kylning, men den kommer knappast nära min "flyghangar" till dator.

går den volymen att få ner lite blir detta underbart.

Ett grafikkort som gör allt det Dell sa var omöjligt.
Jag har både grafik och Ljud, herre jösses;)
Enligt Dell verkade det heller ej möjligt att uppleva fps över 80-90, vilket jag hade gjort och visste andra gjorde....
Ännu en gång, Dell går i soptunnan.... Behöver snart en hel conteiner till dem;P

2 comments:

Fredrik said...

När jag lirade WoW gjorde jag det på en 3-4 år gammal dator med en lika gammalt grafikkort som hade 128mb minne. Nu lira jag visserligen inte på högsta kvalité men någonstans i mitten. Fick runt 50-60fps. I början hade jag 512mb minne och då laggade det ordentligt varje gång jag gick in i någon storstad, men efter jag uppgraderade till 1GB minne så upplevde jag _aldrig_ något lagg någonstans.

Johanna said...

@ IQue
Jag har ju bara upplevt WoW på den andra datorn, och den hade seriösa "identitetskriser" haha

När jag kollar på spelet hemma hos en vän och om han ligger på 50-60fps ser det inte alls ut som det gjorde för mig innan...
Det var ett sånt hackande och laggande att jag fick migrän. Så nu när jag får se att det är möjligt att uppleva spelet på ett annat sätt känns det toppen :)