Tuesday, July 13, 2010

kompletta-idioter.se

Dagens "Komplett.se"

Jag var sarkastisk och bitter när jag i Torsdags när datorn gick sönder sa till mig själv;
-Nu lär jag ej ha en dator på minst 1 månad.

Jag hoppades faktiskt att jag överdrev.
Men nu när jag börjar återuppta den mysiga kontakten med komplett märker jag att detta är ett faktum.

I Fredags påstås det ha skickats frakthandlingar som skulle anlända igår måndag.
Vilket innebär att idag Tisdag finns det ju inget som hindrar.
(Bekräftade på telefon vid 2 tillfällen i Fredags.)

Har jag fått frakthandlingar?!
NEEEEJ då!

Ringde Komplett.se kl 9:10 imorse, för att kolla en 3:e gång att papperna var skickade, det var dem.

Ringde nu igen strax efter 14 tiden.

Pressenterade mig, personen mindes mig sedan innan.

Jag kan väl säga att vi hade inte en varm mysig reuinion.

Han sa sa att papper etc ofta kommer bort med posten. Fick genast flash backs till att komplett skyllt på posten ett antal gånger då datorn kommit tillbaka sönder.
Inombords saknade jag ord.

Jag minns så väl att jag pratade med en av kompletts chefer om att de borde sammabeta med något mer än posten, eftersom att sammarbetet med posten verkar vara dyrt för dem... ska leta i min blogg senare....

Jag krävde att han skickade nya frakthandlingar, om det skulle ske att dessa ej dyker upp.

Han frågade om jag visste vad jag skulle göra om jag fick dubbla frakthandlingar.
Jag sa att jag slänger väl antagligen dem jag ej behöver.

Han tyckte att jag skulle sparar dem, om jag skulle vara i behov att komma i kontakt med dem igen... Då kunde jag använda de handlingarna, bara ändra några siffror...

Just då saknade jag ord och hade faktiskt inget svar...

Men nu efter tanke.... Och efter att jag accepterat att Kompletts egen personal har så lågt tänkande om sitt egent tekniska support att dem utgår från att jag ska behöva skicka in datorn igen...

Efter det inser jag att nästa gång jag ska prata med dem ska jag be dem skicka många frakthandligar. Så vi har så jag klarar mig tills garantin går ut *skrattar ironiskt*

Fattar att dem ej hade gått med på detta. Men eftersom vi snart förlorat en hel vecka, så är det logiskt.

En vecka senare har jag fortfarande den kassa datorn här, vilket innebär, att än så länge är jag inte ens nära en lösning, och lär leva data-lös länge.

Inte ens jag kunde förutspå att komplett lyckats bli mer värdelösa under det året jag inte kontaktat dem.
Nu fanns/finns det ej kompetens till att skicka ett brev!

Om detta skulle bero på att komplett har problem med posten. Så förstår jag ej hur de överlever som företag?!
Helt ärligt har jag inte haft en enda problem fri service, och jag tror jag minst haft 10.

Finns intresse att läsa om detta bedrövliga dramat, så klicka på taggen komplett.se jag tror att jag taggat de flesta blogg inlägg jag gjort om komplett sen jag blev kund.

Inte skrivit detta på länge, det tåls att upprepas och förnyas:

Se upp för komplett.se !!!

No comments: