Tuesday, July 27, 2010

Datorn och lärda läxor

Som det förvisso har framgått tydligt så fick jag tillbaka min dator i Fredags :)

Datorn fick nytt grafikkort och nya minnen, så ja, det var tydligen vad jag lyckads ta sönder:P

Grafikkortet blev utbytt till en ny modell utan att jag informerats.
Nu har jag Nvidia GeForce GTS 250
Innan hade jag Nvidia GeForce GTS 8080 (tror det var den koden, eller en likande)
Hoppas att komplett ej bytte ut till det sämre, då lär dem höra av mig igen :P

Tyvärr inträffar alltid något underligt när datorn är på service hos detta företag

1


Denna gången är något som saknas "gummi ploppar", har ingen aning vad det heter.
Ironiskt nog, så har detta problemet aldrig uppstått på någon av det 15 andra reparationerna.

Trots att det är bra med ventilation i en dator *haha*, så betyder öppna hål även att den får in mer damm :P
Så jag sa att jag uppskattade tanken, men ville ha mina "ploppar"

Fick nyss e-mail av Komplett. De hade hittat 2 gummi ploppar och undrade till vilken adress jag ville att de skickas till?

ehhh?

Jag svarade att jag önskade att de skickades till (min adress), och att jag hoppades att det var den adressen som är registrerad till mitt kundnummer.
Seriöst?
Skulle dem helt plötsligt inte kunna ta reda på var jag bor? Eller vart allt det andra dem skickat de senaste åren har hamnat? :P

Hur som heslt, datorn är tillbaka, och hitills verkar den fungera :)

För att försöka ta något postivit ur de 2 data-lösa veckorna har jag kommit till en insikt :P

Datorn/min förmåga att alltid vara kontaktbar, den stressar mig lika mycket som andra kan bli stressade av att kunna bli nådda via telefon/mobil dygnet runt.

Jag sitter inte vid datorn dygnet runt, det har jag naturligtvis inte tid med.

Dock brukar jag starta datorn när jag vaknar, stänga den när jag går och lägger mig, den är bara "på" helt enkelt.

Vilket gör att det är enkelt att kolla mailen då och då, vara tilljänglig på msn, spela 1h om där finns tid etc.

Under denna 2 veckors isoleringen klättrade jag bokstavligen på väggarna!

En av veckorna var då när det var extremt varmt, och då var det ej lockande att ha LapTop-en igång ens.

Nu i helgen "överdoserade" jag i data bokstavligen, vilket var väntat, haha.

Men jag har kommit till en överenskommelse med mig själv
(kan ej lova att jag kan hålla den, men det är bra att ha mål)

Jag ska inte tillåta mig att starta datorn och kolla mailen tillsammans med frukost, förutom om jag väntar något viktigt.

Utan ska helt enkelt inte starta datorn förrän på eftermiddagen/kvällen då allt är klart.

Så lång historia, men för mig är det en stor förändring om jag lyckas :)

No comments: