Thursday, May 31, 2012

Brann inatt


 Igår kväll när jag varvade ner efter raidet (ha ha, så var det) , hörde jag konstiga ljud...

Några minuter senare lystes lägenheten upp av ett "blått ljus", så jag fick rulla upp persiennerna och titta..

Såg att det stod personer på vägen, och lyse som blinkade...
Ville veta vilken typ av "uttryckning" detta var (vi har en del), så jag gick ut så jag kunde se runt husknuten....

Det visade sig att det brann i en bil!!! :/
(Sydsvenskan: http://www.sydsvenskan.se/malmo/bil-i-brand-pa-uppsalagatan )

Vilken enorm tur, att detta var runt midnatt så folk såg detta och kunde ringa brandkåren direkt... Om detta hänt några timmar senare hade kanske branden hunnit sprida sig lite innan någon reagerat...
Och då var detta precis utanför mitt hus!

Har klarat mig igenom "consekvensus" översvämning av min lägenhet, vill helst inte att det brinner nu dessutom, orkar inte bygga upp en andra gång!







No comments: