Monday, May 14, 2012

Backstreet Boys Soundcheck!

Herre guuuuud!!!!
Tala om en overklig upplevelse :D
Klicka på bilderna för att få dem större, alternativt titta på alla på en gång...

När Justin lett in oss (jag var först såklart, ha) och vi valt var vi skulle stå.
Då såg jag att jag och katja hade mick nr 7 framför oss!!
Jag blev helt hysterisk och förklarade att nr 7 är Nick´s mick... Har ju följt detta på nätet :)

Vågade inte helt tro det, men det var sant, jag fick NICK rakt framför näsan!!!!
Och det var inte så att de satt långt borta, Nick var max 1meter ifrån mig! 
Det var så nära att det var svårt att filma !! 
Ville vara liiite små diskret... Höll kameran lite nere vid "räcket" vi stod vid...
Gjorde så gott jag kunde med att filma och ta kort, samtidigt som jag upplevde allt detta!!!


Brian kom ut på scenen först, tillsammans med sin son Baylee!
Det var tydligen morsdag i USA igår. Så Baylee sjöng en sång till sin mamma. Så sött så sött!
Baylee är verkligen lik Brian!











Efter det kom Howie, sen Nick och sen AJ.
Det var nästan så hjärat stannade helt ärligt!! :)

Jag hade med mig ett brev till Nick. 
Det innehöll en bild jag tagit av Nick I London på Wembley arena. Den bilden har jag haft i en "foto ram" sedan 1997 och det har varit min "Lucky charm" sedan dess.

Så jag tänkte att det kan vara skoj att försöka få Nick att signera kortet!
Då jag vet att de oftast inte hinner göra så personliga saker under soundchecket, hade jag lämnat in kortet till kopiering.
Lade bilden i ett kuvert, ett brev där jag berättade lite runt bilden och vad BSB´s musik betytt för mig genom åren. 
Och så la jag i ett kuvert som jag skrivit min adress på och satt på frimärke! Jag skrev att om han inte hade tid "då" kanske han hade tid nån gång nu när de fortfarande är i Europa, någon kan bara lägga det i en brevlåda :)

Jag frågade Justin innan allt startade om han kunde ge mitt brev till Nick. 
Justin sa att han tyckte att jag inte skulle vara blyg, utan ge det till Nick personligen *squeeee*
Jag frågade honom om det var tillåtet, och han sa att han trodde att Nick skulle ta det :P

Och mycket riktigt, när jag ropade på Nick och visade kuvertet, så kom han fram och tog det!!!! OMG!!!!

Under hela soundchecket höll han i mitt brev, satt på det, eller fläcktade med det, haha... 
Mitt brev är med under alla de 3 låtarna som de sjöng, vilket kommer synas på filmerna jag kommer visa i nästa inlägg :)

Även om han aldrig postar kortet tillbaka, så betyder detta redan mer för mig än någon troligtvis kan föreställa sig!!!
Att ha så mkt bilder av och filmer på att Nick håller något jag givit honom, att se honom titta i kuvertet och hålla det nära... 
Det betyder nästan mer än autografen!!! <3

Jag är glatt överaskad att brevet var med hela tiden, jag trodde han skulle lägga undan det...
Känns som jag gjorde min personliga lilla "touch" på denna fantastiska upplevelse där!!

Kör några bilder innan jag fortsätter!
Howie satt för många meter ifrån Nick för att fastna på kort under soundcheck ;) Han finns med på film!








Grabbarna var jätte trevliga och roliga!!

De framträdde 3 låtar (se filmerna)

Och sedan fick vi möjligheten att ställa 1 fråga till 1 Backstreet Boy, så 4 frågor totalt.
Justin tittade på mig flera gånger när han sa ut till publiken "Come on now, don´t be shy"
Men jag kunde ärligt inte öppna munnen och formulera en fråga, jag var helt "Förtrollad"

Nick fick en fråga ang om de kommer spela in någon av de nya låtarna med svenska producenter.
Han sa att det kommer vara en Svensk producent på (minst 1 låt minns ej), men han bor i London, men räknas som svensk, ha :)
Och Nick sa att sammarbetet med Max (Martin) betyder mkt...


Efter detta skulle vi börja med fotografering.
Grabbarna var på scenen och pratade lite först... Och jag lyckades prata med AJ i typ 15-20 sekunder, finns på film :D

Fotograferingens ordning var efter individens VIP Pass (Bronze, silver, gold, Platinum)

Jag var tack och lov i sista gruppen... Så jag hann andas några minuter och försöka förbereda mig mentalt!

Jag insåg att jag var bokstavligen så torr i flabben att jag kunde inte ens fukta läpparna som var helt torra, haha Jag var så sinnessjukt nervös!!

Tack och lov hade jag pratat en hel del med Justin innan det startade, så det lugnade lite. 
För  det var säkerhetsvakter överallt och korten gick undan... Vakterna "matade på" snabbt med fanns..."You are next, hurry sweetheart, you are next" etc.

Sen blev det tillslut min tur... Här minns jag bara fragment (a)
Jag ställde min ryggsäck på marken framför Q. 
Sedan skakade jag hand med varje Backstreet Boy och sa Hej....
Det var inte många sekunder, men det kändes länge ändå. För de var "närvarande" (på vissa turné datum har de sett disstraherade ut med annat)

Jag gick tillbaka till Nick, vände mig inte om, för då hade kortet tagits,
Och frågade honom om jag kunde få en KRAM på bilden, och han svarade (något i form av detta, minns inte ordagrant) OFC I will :D

(Säkerhetsvakterna har en regel "no hugs or kisses, så det var en chansning, ha)

Sedan vet jag inte om jag drömmer, eller om detta är sant, återstår att se när bilden publiceras!
Men jag tror mig minnas att jag fick Nick´s armar runt mig så mkt att jag med höll i hans armar  !!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi får se hur det blir på bilden sen, jag  vill se, vill se vill se!!

Katja hade fått sin bild tagen innan mig, och hon sa "you got your hug", så jag tror jag minns rätt, haha

Innan jag lämnade Nick och Backstreet Boys så frågade jag Justin om bilden blev bra, han kollade på displayen i kameran och sa Very good... 
Hade jag blundat hoppas jag att han hade sagt det och tagit ett nytt kort när jag ändå stod där :)

Detta är kanske inte helt tillåtet, men för de pengarna så valde jag att göra allt för att försöka få en bra bild, och hade pratat med Justin innan, så han verkade vilja att det skulle bli bra :)


Inse hur sjuuuuukt stort detta är!!!!!!!
På de ca 25 minuterna på soundchecket så lyckades så många drömmar bli sanna :D

Och sen hade jag både backstage turen och konserten kvar!!!!

Fantastiskt är allt jag kan säga!!!!





















No comments: