Sunday, May 6, 2012

Den kom, den ägde, den försvann

Nu har jag nyheter!

Cyklade ner till "3" butiken på Triangeln igår. Skulle titta på mobiler och höra mig för.

En ovanligt trevlig säljare kom smygandes. Han var varken ett "bakåt slick eller en stelnacke"
(ni som varit med länge vet vad jag menar).
Denna personen gav mig data-nörd vibbar, därav var han lätt att prata med :P
Säljare i sånna här butiker är annars obehagliga!

Lång historia kort,
Han gav mig så bra erbjudanden så jag kunde omöjligt tacka nej.

Jag var väl påläst om villkor, avgifter etc. Så visste var detta skulle kosta...
Men han slängde generöst in så mkt mer för samma pengar, plus möjligheten att köpa loss telefonen när jag vill. Det var en avgörande punkt!
För jag kommer fortfarande söka i olika fonder om pengar att köpa loss en Iphone just som ett kognitivt hjälpmedel. Och nu går det bra.

Köper jag telefonen kommer min månadskostnad minska mkt.
Köper jag den inte fortsätter allt som jag plannerat ändå :)

Det har stått mellan Samsung Galaxy 2 (tror den heter så), eller I-phone 4s

Av vad jag läst och sett på You Tube, så är telefonerna ungefär lika bra.
En kanske är vassare på en sak och den andra på en annan, det blev jämnt.
Så det kom slutgiltingen ner till personlig "prefferance" och vad den ska användas till.



För mig blev det en Vit I-Phone 4s!

Mobilen!


Tankarna är inte så djupa. Synkroniserinegn av min musik I-tunes, datorn + min Mac Book

Jag lekte med mobilen hela kvällen igår. Allt är så nytt och så, men jag gillar den verkligen!

Det var helt FANTASTISKT att kunna hålla Twitter uppdaterad hela tiden!
Göra så att visa  saker jag följer på Twitter gav notiser i min mobil, typ nästan som sms när Backstreet Boys gjorde en uppdatering, jag älskade detta!

Jag är helt förälskad i GPS-en!
Den har koll på hela tiden var jag är, jag kommer aldrig att gå vilse igen!!! *wohoooo*
Gick enkelt att kolla upp adresser, bil, promenad, cykel, buss etc, underbart

Fanns jätte mkt bra, ser framemot att lära mig!



Imorse skulle jag sätta på "screen protector guard" som det heter, ett skyddsplast. Det var rekomenderat att telefonen hade varit avstängd 12h innan.
Så igår använde jag telefonen med fabriks plasten på, haha

När jag tog av fabriks plasten nu i förmiddags, så såg jag ett litet hack i den fina telefonen *gråter*




Cyklade ner till "3" butiken strax efter att de öppnade kl.11:00.

Säljaren sa ordet service, jag såg svart.
Så han rättade sig och sa att "Apple" reparerar inte sina produkter, utan jag kommer att få en helt ny, men denna var tvungen att skickas in först.

Jag hade hoppats på att få en ny i butiken. Men får vara nöjd med detta.

Han sa att detta ska inte ta många dagar. Jag fick ett tillfälligt mobil chip jag kan använda i min gamla mobil om min nummer flytt hinner gå igenom innan jag får tillbaka min telefon!


Frågade hur stora oddsen är att detta händer igen?
Han sa:
-Detta felet har jag aldrig sett, så det är nog inte stor risk

Tillåt oss att skratta, HAHA Givetvis var jag den som var tvungen att drabbas.
Visst, andra hade kanske inte klagat på ett så litet hack. Men han sa faktiskt själv, att han kunde inte annat än rekommendera mig att detta skulle åtgärdas. För man kunde inte veta om det blev sämre.

Och nu kom jag dit så direkt efter köpet, hann inte gå många timmar (butikstimmar), så han sa att nu fanns ingen chans att jag skulle kunna bli anklagad att ha åstakommit hacket själv. Hade längre tid passerat hade det varit omöjligt att avgöra/bevisa

Summan av Kardemumman,
Är nu en stolt ägare av en Iphone, jag har tagit steget in i framtiden!



No comments: