Sunday, August 5, 2007

Skepp o hoj

För någon vecka sen trillade det ner en inbjudan i min brevlåda. Var en inbjudan till en fest med Pirat Tema...
Även Greta fick en inbjudan... Detta var då mindre förvånande då en av huvudkaptenerna är hennes syster *skrattar* :)

Låt oss kalla henne Ingrid!
Ingrid har jag väl inte använt hitills? So from now on "Ingrid är Gretas syster" did ya get that ;P

Utklädnad öppnar dörrar av möjligheter till humor!:)
Jag & Greta funderade länge på smink/kläder/look...
Har ej uppdaterat denna resa i bloggen. Kunde ej ta risken att "avslöja kostymerna" :)


2 pirates

"This is why we're hot" *garvar*

På Torsdagen började vi shoppa. Konstaterade att vi mest skulle gå på/använda oss av assesoarer... Och skulle satsa på att se ut som "Fattiga smutsiga pirater" :P

Till vår lycka var det 75% Rea i affären "glitter" så det gick att köpa en massa pirat "bling bling" utan att knappt betala för det... Fint sätt att shoppa på :)

På Fredagen målade vi piratnaglarna... Greta målade svarta. Jag målade varannan nagel svart, varannan lila...
Vi hade även en lång smink genomgång och testning. Jag hade värsta problemet med Eyelinern. Men fick Gretas hjälp så det löste sig tillslut :)

Sen igår var det lördag, the Big Day :)

Ett par timmar innan festen kom Greta hem till mig (då jag bodde närmast festen), vi skulle fixa sminket. Och på detta sättet slapp Greta cykla med det värsta genom stan, haha

Detta är typ vad vi kom fram till ;) HAHA


me as a pirate

My Look

Beskrivning... tjae... Fattig sliten pirat...

"Kostym"
2 tatueringar. 1 på armen & 1 på nacken
1 par stora guldörhängen
1 gigantiskt armband
1 t-shirt
1 par uppvikta jeans
1 par sönder"slitna" strumpor + guld tåring
1 scarf som vapenhållare
1 svärd
Det var nog alles


Greta as a pirate

Gretas Look

Beskrivning.... hmm... Samma tema som mig :)
Greta blev mer eldig, jag blev mer en "Zombie/Living dead pirate" :P

"Kostym"
2 tatueringar, 1 på varje arm
1 par stora guldörhängen
1 guldhalsband
3-4 guldarmband
2 ringar
1 pirat topp
1 par "pirathängslor"
Jeans
1 vapen/pistol

Sedan begav vi oss till "skeppet" :)

Huvudkapterna var Ingrid och Ingrids sambo. Tillsammans hade de planerat en fest som HELT gick i piratanda! Allt från kläder, inredning, mat etc. Mycket imponerande :)

Festen bestod av ca 18 pirater.

Efter fördrink så avnjöts maten vid 2 långbord.
Vi åt piratgryta, majskolvar, bröd, klycklingklubbor etc. Drack gott vin och öl

Efter detta bjöds det på "Spritkaffe". Kaptenens egna namn på detta. Jag gillade ordet "Spritkaffe" :)

När piraterna började bli lite runda under fötterna bjöds vi på diverse snacks... Allt från Blomkål & gurka-Chips & Dippa... Fanns nått för alla... Både nyttiga & Onyttiga alternativ :)

Var studtals liiiiite svårt att få piraterna att dansa... Jag och Geta sprang runt som speedade "Batteri kaniner" och dansade i timmar.... Men med få undantag, var det bara vi och huvudkaptenerna som släppte loss på dansgolvet *skrattar*

1 efter 1 gick piraterna förlorade... Vilket resulterade i en utgång av de sista 4 utspridda piraterna vid 1-2 tiden. Men då var denna piraten helt slut i kroppen, så jag gick hem...

Ironiskt nog kunde jag inte sova... Tror inte jag sovit än.... Runt kl6 snåret i morses började det kännas bisarrt... Jag var så trött, men ändå kunde jag inte sova... och timmarna bara gick... Vet inte om jag sovit alls... Isåfall några osammanhängade minuter... Så idag kommer jag få slappa och ta det lugnt helt klart!

Stort tack till Kaptenerna för en trevlig fest :D

*Arrrrrrrrrruuuugg*

1 comment:

Ann-Christin said...

Gud vilka krutgummor, förlåt piratbrudar. Skrämmande snyggt sminkade. Låter som en trevlig helkväll, kan vara värt lite sömnlöshet. Synd bara att ni inte hittade några "nattflanörer" att skrämma på hemvägen!