Thursday, August 23, 2007

Äntligen

Nu börjar äntligen denna "Data-skärm" historien vara över!:D

Naturligtvis kom ytterligare en "twist"... Helt plötsligt gick det ej att byta tillbaka den nya skärmen jag fick i utbyte.

Den informationen fick jag i ett mail, ett kort litet mail. Och mailet avslutades med att om jag ville överklaga ärendet etc, då skulle jag skicka tillbaka ett mail till "Teamleader".
Givetvis skickade jag ett mail dit.

Då detta blivit en lång utdragen soppa varken "jag, tillverkaren eller återförsäljaren" verkar kunna reda ut längre, blev mitt mail 6 sidor.
"Dag för dag" beskrivning.

Idag har jag fått mailsvar.

Svaret innehåll beskrivningar, förklaringar, ursäkter etc...
Jag gillade ursäkterna. Helt ärligt det är det jag strävat efter hela denna tiden.

Ville att något av dessa 2 företag skulle ta ansvar för sina handlingar och eventuellt erkänna fel.

Mina favorit citat:

"Tack så mycket för ditt mail.

Jag har läst igenom hela ärendet och har full förståelse för att du inte tycker detta har hanterats så som man skulle önska."

Första tanken... "Stackars människa som har läst både ärendet & mitt mail" *garvar*

Andra tanken: Tack!

"Alla vändor sedan med felskickad utbytesskärm och problem hit och dit kan jag bara uttrycka mitt medlidande/beklagande för. Känns på något sätt som ordspråkaet "Ett fel kommer sällan ensamt". Hela harvan är iallafall fruktansvärd och vi beklagar verkligen att du behövts utsättas för detta."

Uppenbarligen har jag hittat min "drama match" ..Eller rättare sagt, en person som faktiskt vågar uttrycka en åsikt i detta.

Håller med "om" ordspråket, det passade bra in här.

"Vad finner du som en rimlig kompensation för att du behåller orginalskärmen? "

Största kompensationen var erkännande av fel.
I mailet "bollades" förvisso skulden mellan de 2 företagen. Men det poängterades gång efter gång det ej var mitt fel. Så jag har fått det jag ville ha.
Men naturligtvis är ju "jag jag" så jag kommer svara :P

... Och avslutningsvis. Ni som faktiskt varit med i denna lilla resa. Sett att detta lilla äventyr haft alla dessa resor, inte bara jag som överdriver....
Visst är det sanslöst? Jag menar, vi talar en dataskärm. Seriöst. Detta har tagit sån tid!

... Nä, ni som ej varit med under resan... Bit er i läpparna ;)
Jag vet att jag gjorde valet att ta mig tiden att "reda ut detta".
Jag tror på rätt & fel. Det var det detta handlade om.
Kunde se förbi lite felhantering i början. Men när det börjades riktas emot mig. Då var jag tvungen att "reda ut detta"

That's me :P

"html" koderna eller vad det heter "flippade" ut när jag skrev... Så i slutet av detta inlägget fungerade det ej att göra "mellanrum/nytt avsnitt" i texten.
Gjorde om allt en gång, tog typ 30min... Men ser nu texten gjort samma sak igen.
"So the text stays this way"

Tydligen ska jag akta mig för att använda "centrerad text" där allt startade... Massa koder runt varje ord... Och jag skriver ju långt. Så att radera all den "grekiskan" hade tagit en vecka minst ;)

No comments: