Saturday, August 11, 2007

kl 19

"19" är den magiska siffran... Det var då internet började fungera igen för mig :P

Innan dess gick det att surfa ca 30 sekunder var 5e minut....Och visst, jag är galen, så jag satt och uppdaterade mkt....

Följde en diskussion i ett forum... Gav mer information är Bredbandsbolaget själva helt ärligt...

Har märkt att forumet "censurerats" lite till och från, vissa roliga inlägg har raderats...

Lärde mig dock intressanta saker... De problemen jag upplevt med min internetuppkoppling de senaste månaderna var identiska till de som skrev i forumet...

Så där utesluter jag "tekniskt support's" svar att det bara drabbade mig... (inte idag, men tiden innan)

Support kunde inte riktigt svara på varför fler upplevt samma problem. Som bolag hade de över 350 000 kunder eller vad han sa. Och endast 1% drabbades av problem. Mitt svar "Jag har hittat alla 1%arna då" :P

Blev lovad att om mitt problem kvarstod efter att de lagat dagens problem, så skulle jag få ut en tekniker som skulle felsöka min internetväg från huvudstationen... Halleluja....

Meeeen... alittle to late... Överväger byta leverantör.... Har helt enkelt varit för mkt problem...Hastigheten har minskat....

Mina odds att få upp till 24Mbit av BBB var ca 50%.... Oddsen att få 24Mbit från Comhem verkar vara 75-80% minst, eftersom det ej går via telestationen....
Kommer kosta mig samma.... Eller rentav 20kr billigare...

Så det lutar åt ett byte.... Får se hur jag gör....

(haft BBB i minst 4år tror jag... först den senaste tiden det gått utför... så jag är inte helt "drama" endast pga 1dag.... Utan pga att jag sett något som fungerat bra bli sämre)

No comments: