Tuesday, August 14, 2007

Ironin är slående

Nu bryter jag samman av skratt. Nu är ironin för stor :D haha

Köpte en ny dataskärm för ett tag sedan. Ska göra en kort summering av denna bisarra upplevelse:

Skärmen hade svarta döda pixlar i rad/ett streck när jag installerade den.
Jag kontaktade återförsäljaren, som hänvisade mig till tillverkaren.

Supportkillen på tillverkarens support sa att skärmen byts ut rakt av i och med att det var dödapixlar. Han skrattade och sa till och med att jag hade tur.
Här börjar ironin ;)

Några dagar senare anlände en stooor låda som ej såg ut som den lådan jag fick när jag köpte denna.

Hade inget val. Fick taemot lådan och lämna ifrån mig min.

Öppnade lådan och såg en begagnad skärm utan kablar eller några tillbehör alls.

Detta var en Fredag. Trots direkt telefonkontakt kunde "tillverkaren" ej komma underfund med vilken budfirma de använt. (Trots jag sa namnet)
Fick ett kvitto. På kvittot stod namnet och en web adress, men inga telefon nr.

Timmar av telesamtal som inte ledde nånstans.
Förutom att "Tillverkaren" konstaterade att det måste varit en sommarvikarie jag pratat med. För det han sagt stämde inte... Vilket jag helt ärligt ansåg var deras problem.
Företaget kunde ej på Fredagen säga om detta kom att lösa sig eller ej.

På måndagen fick jag ringa och fortsätta kämpa för mina "rättigheter" att ha en skärm jag betalat för. Som det låg till nu skulle jag inte ens få kablar till den begagnade.

På Tisdagen var nån mer chef inblandad. Fick besked att när de hittade mitt "paket" skulle det skickas tillbaka. Och på nått sätt skulle dem ha tillbaka sin produkt, men dem visste ej hur.

Fick min skärm i slutet av veckan. Glad den var tillbaka. Så jag tänkte "skit samma, ringer ej återförsäljaren". Enligt "tillverkaren" skulle återförsäljaren ge mig en ny skärm.

Efter en vecka såg jag att det jag trott (ja det är ju med) var döda pixlar, är en rispa på skärmen. Den rispan har varit där från början.

Kontaktade återförsäljaren. De lyssnade mycket förstående på soppan. Kontaktade "tillverkaren" fick min historia bekräftad.
Återförsäljaren sa att detta löser dem naturligtvis. Problemet var att skärmen jag köpt ej tillverkades längre...

"mer problem, jiiipiiiii".... Han sa att jag får en likvärdig ny skärm. Den var til priset dyrare, men det var deras problem. Lät bra.

Hämtade denna skärm idag.
Om vi bortser från att bilden var aningen mindre och den var lite fulare. Så fick jag ju ha i baktanke att detta var vad jag fick. Och att jag var tramsig, och att denna borde vara bättre (om man gick efter priset)

Skärmen hade suddigare bild. Jag installerade allt japp.
Och jag hittade minst 4 döda utspridda pixlar direkt. Varav en var grön och störde mig och en var svart.

Ringde "återförsäljaren" och sa att denna nya skärmen vill jag ej ha. Jag behåller hellre den första med "rispan" att jag ej orkar fler turer nu.

"Återförsäljaren" ville ge ny igen, men jag vill ej. Jag tar ej fler risker. Denna deffekten är mindre än den jag fick idag. Så jag riskerar ej att en 3e är värre

Personen jag pratade med sa att han kunde förstå detta. Han skulle prata med sin chef. Måste kanske ändras i register att jag skickar tillbaka en annan skärm än den jag har "papper till"... Och han sa att jag ev kunde kompenseras för att jag behåller den "första" skärmen.
Jag bryr mig ej om nån kompensation. Men uppskattar tanken.
Detta företaget har jag handlat av innan utan att bli besviken. Verkas som de ev kan lösa denna soppan smidigt tillslut.

Dock väntat över 45min tror jag på att han ska ringa tillbaka... Men, men... Det borde han göra... Gör han inte det. Är det lite deras problem att jag ev inte kan posta en skärm imorgon. Kan ju ej posta innan jag vet det går rätt till....Betala för 2 skärmar gör jag ej :P

HAHA Detta var min korta summering.... oh well.... Den som läser får skylla sig... detta är ej nått nytt från min sida ;P

No comments: