Saturday, August 11, 2007

Gotta love the internet

Vaknade vid typ 11... Hallå, det är ganska tidigt en Lördag :P

Satte mig vid datorn... Ja, det är ganska vanligt det med, haha

Internet började strula för mig som faaaaan.... Mindre vanligt denna tiden...
Har hela sommaren haft problem med att internet har kraschat runt ca kl 17:30 varje kväll.
Sen ibland 1 gång till under kvällen. Men relativt kontrollerat....

Kontaktade min internet leverantör. Tydligen ska internet Krascha 5ggr/dygn innan dem gör en felsökning....
Denna senaste ½h har internet kraschat 8-10ggr... Tycker jag börjar kralificera in för en felsökning :P

Har bredband via tele-jacket. Kontaktade leverantören i slutet av denna veckan. Så ett nytt modem ska ha skickats till mig... Vi kan ju hoppas på mirakel :P

Menlös fakta... Nu kraschade det igen... Vad är detta!!!

Om ej det nya modemet har bättre effekt sen kommer jag avinstallera mitt antivirus/brandvägg program... Av nån anledning gillar jag det inte... Installerar jag om det, lagar det ev fel det kanske ställer till.... Lite Long shot... Men internet måste jag ha :P

Avslutar med en rolig länk... Hittade den i en kompis Blogg:

The top 100 reasons it's great to be a guy
http://darrel.knutson.com/jokes/men-women/guys.html

Come on, var ju hur skoj som helst :)

No comments: