Sunday, August 12, 2007

Ibland önskar jag

att sagor vore sanna...

Jag önskar att jag fick "1 önskan". Jag begär inte alla "3" som sagor talar om, eller om guld i slutet av regnbågen....

Önskar inget stort, så hade "anden i flaskan" existerat hade jag kanske haft en chans:)

Bara tänk så skönt det hade varit om sagor vore sanna...Åka iväg några timmar och sen är en massa löst... Krävs inte mer än 1 önskan... Men har inte hittat "anden i flaskan" än....
where are you?:P

Hasta la vista.... & good luck... Någon måste ju vinna en "önskan" :)

2 comments:

Fredrik said...

Vad skulle du önska med din ena önskan då?

Johanna said...

Tjae....Hur skulle den summeras...

Tror jag skulle önska att "anden i flaskan" kom in i min lgh, knäppte med fingrarna & fixade allt jag inte haft tid att göra, sånt som tar en evighet själv...

Materialistiska/praktiska i-lands problem... Som förvisso hade haft effekten att jag trivts...

På så sätt hade jag haft så mkt mer tid och energi att ta tag i de viktigare och större sakerna...

Så min önskan var inte så djup...Önskade varken världfred, evig lycka... Eller enkla snabba lösningar i hela lgh dramat... En liten realist finns kvar.. En med humor iaf :P