Saturday, August 18, 2007

regler....


svin

Här serveras det svin ;P

Festival i stan.... Trevligt:)
Eller rättare sagt. Brukar vara trevligt. Men i år verkar det vara så mycket regler att allt det roliag försvunnit...

Fungerar ej att sprida ut festivalområdet så här. Många orkar ej gå till alla scenerna...
Fungerar heller ej att ta bort hälften av shoppingmöjligheterna...
Tagit bort musik scenen på Gustav... ja, det är mkt som är borta helt enkelt. Me don't like!!!

Småaktigheter över "oväsen och licencer/tillstånd" gör att jag vill vara lika småaktig tillbaka...

På konserter får man inte (i vanliga fall) tex använda sig av paraply (även på ute scener) då detta kan skada någon. Påverka sikten eller leda till direkt fara för artisten. Detta brukar grundligt kontrolleras.
Sen en annan regel är kamera förbud.... Den har jag dock aldrig respekterat. Men har gömt kamera under åren :P

Dock inte kamera förbud på malmö festivalen.

Idag skulle jag och mina vänner se "Smör Måns" från Idol. Jag säger inte detta med lika mkt ironi som det kanske låter, för jag ville se honom. Lite skoj :)

Ivägen under hela denna koncert var till att börja med barnvagnarna. Visst, de kan man inte förbjuda.
MEN tillåts ej paraply och andra störande höga objekt, vill jag förbjuda barn på axlar. Helt ärligt. Är så trött på att under varje Malmö festival så hissas barnen upp och ingen annan kan se....

Detta får lösas... Spärra av ett område barnen kan sitta säkert med sina föräldrar framför scenen. Så slipper barnen bli ledsna att de ej ser. och jag slipper ha ungarna framför mig...

Ja, på den punkten är jag lika tjurig som det låter.... rätt ska vara rätt...


Måns

Måns

Min mobil har bara 4x zoom så det blev inte bättre.... Men där är han "mr smör" haha

No comments: