Wednesday, August 29, 2007

Dagen då jag fick nog

.... av Bredbandsbolaget!

Har haft mkt strul med min internet uppkoppling de senaste månaderna. Kopplas ner från nätet ofta och hastigheten försämras.

Betalar för upp till 24Mbit... Har fått ca 11Mbit på senaste tiden (snitt). Detta går genom telenätet. Så BBB skyller på längden till telestationen, utrustning etc. En massa saker som inte varit ett problem innan.

Bytte till ComHem idag. Månadskostnaden är 20kr lägre och jag kan inte få sämre hastighet (anser jag). Detta går via tv nätet om nått heter så. Så av sina upp till 24Mbit, verkar det som att det går att få 18-20Mbit som lägst. Hade jag tyckt var trevligt :P

Ringde till BBB för att säga upp. Den sure personen var anledning nog att säga upp, haha.
Tillslut ville han veta varför. Då sa jag pga alla problem ni inte kunnat lösa de senaste månaderna och pga den dåliga hastigheten.

Då sa han att jag kunde kompenceras för detta. Tyckte jag lät bra. Och han "men bara om du stannar som kund".
och jag bara sa typ... Men vad är det för mening? Alla problemen kvarstår ju? Jag vill ej vara kund hos er.
Och när vi argumenterat detta lite... Eller rättare sagt jag satt och sa " jag säger upp" han satt och sa annat. Fick jag tillslut bekräftat att det var avslutat. Halleluja! :P

ComHem's leveranstid vad 1vecka. Men det kunde ske på några dagar. Ska bli spännande och se om där blir någon skillnad :)

Strular installationen har jag 3 månader av BBB surfning kvar... haha... så jag blir inte utan när i alla fall.... Den meningen var bara för min oändliga otur:P

No comments: