Tuesday, May 20, 2008

WoW update

Relativt meningslös "ikapp bloggning" detta med, men den är enligt mig roligare iaf :)

När Dell-Delldatorn strulade som mest i höstas/vintras så började jag fundera på om jag ville forsätta spela WoW eller inte.
Vägde in faktoren att det är sjukt tidskonsumerande. Och ifrågasatte om jag fortfarande tyckte att det var roligt.

Den veckan jag hann spela innan Komplett datorn åkte in på service övertygade mig om att jag ville spela. Det var sjukt skoj. Det var helt enkelt Dell datorn som förstört det roliga....

Var en grymt lång väntan (37 dagar) på att få tillbaka datorn. Det jag kämpat för började försvinna lite. Hade ju nyss blivit medlem av en guild jag ville stanna i.

När jag kom tillbaka hade jag en massa att ta igen. Jag fick bokstavligen spela alla lediga "natt timmar" jag hade för att ta igen det jag missat och för att hänga med mina team kamrater....

Efter några dagar blev det oroligheter i guilden. Personer var stressade och ville ha mer framsteg. Folk började lämna.

Johanna L fick bokstavligen "spel" :P
Jag hade jobbat på som ett djur för att komma upp på deras nivå och nu verkade det som att alla skulle gå skillda vägar.

Är ett litet gäng på 4 (med mig) någon mer kanske, men framför allt de spelarna, som jag inte ville sluta spela med.

Hade vi alla hamnat i olika guild's hade vi inte haft möjlighet att spela lika mkt tillsammans.

Jag såg var dem hade ansökt. Och konstaterade att nu var det dags för en "wow" tjänst av en spelare jag lärt känna.
Nu är vi vid inlägget "the night i became a bunny"

Det som gör att jag hela tiden är i riskzonen är för jag behöver lite bättre "gear/kläder". Detta hade jag haft utan problem om det ej var för servicen.

Jobbade med mitt lilla säljarsnack i några timmar och blev medlem (utan att ansöka).. Efter det fick jag börja sälja och förhandla in mina 2 vänner... Vilket gick tillslut :)

Så nu är vi samlade igen :D

Förlorade bara en på vägen. Men honom kan jag liksom inte klandra (el släppa ur sikte). Han kom in i det jag tror är en av vår servers bästa guildar. Jag skulle chansa top 1-2, men vad vet jag :P haha

Det enda som stör mig är att den guilden heter "pink" så det är ju ett givet ställe för mig, får ha sikte på det sen :P

Men i det stora hela är jag nöjd som ett troll ändå. Den guilden jag kom med i är också klassad som ganska bra och det är inte helt enkelt att komma in, så att jag lyckades med oss alla 3 på en kväll är skoj :)

På dessa knappt 2 veckorna har jag spelat så mkt att mitt gear är helt ok nu. Nu tror jag ingen kan säga jag skulle vara "kass" iaf...

Innan dessa senaste guild upplevelserna har jag inte använt mick i spelet (vent). Nu fattar jag ej varför...
(fungerade ej med Dell iofs)
Det blir dels mkt roligare, och framför allt lättare... Jag har svårt att skriva och spela på ett svårt ställe samtidigt...

Jag har haft full förmåga att lyssna på vent dessa veckorna, men ja inte svara... Kan lugnt säga det varit lite frustrerande. Om man bortser från den strategiska aspkten så har jag ju liksom fått ta en massa (humorfylld) skit utan att kunna svara... Inte lätt helt ärligt....

Så om inte jorden typ kraschar och går under imorgon så ska min Mic fungera och det ska bli himla skoj....

Summering...
Jag kunde ej sluta spela WoW :P

Jag beslutade mig för att göra WoW till en del av mitt liv (för tillfället)
Så jag kommer med gott samvete spela en massa på kvällarna... Och nej, innan föreläsningar startar ;) Detta går ej ut över socialt liv...
Istället för att titta på film på kvällarna så spelar jag. Socialheten är den samma. Helgerna håller jag fria som vanligt och allt är ju relativt och man har en vilja:P

Men nu när jag ser att spelet kan fungera rent grafikmässigt så var detta as skoj!
Och att "raida-spela i grupp på 10-25 man" var roligare än det jag var van vid, och det var till viss del beroende framkallande japp...

No comments: