Thursday, May 15, 2008

dö dö dö dö

Detta kommer vara mitt helt klart "mognaste" inlägg hitills...Detta är ren frustration och illska, så inget behov att läsa :)

Just nu vill jag döda hela Komplett. Jag har seriöst fått nog.

När jag lugnat mig får jag skriva en uppdatering i hela soppan... Det som har hänt de senaste dagarna och som utvecklade sig idag. Är att sen den senaste servicen har jag ej kunnat använda mick och "vent".

Windows ger felmeddelande Komplett aldrig hört talas om. Det är ju förvisso Windows bra på.
Ironin är att detta hade tydligen gått att undvika om dem utfört sitt jobb. Alla av deras tekniker inklusive "team leadern" säger och har sagt att det är "standard/rutin" att formatera om en dator om man byter ut så här många delar, annars kan konfikter uppstå.

Varför jag ännu en gång drabbas av idioti är över mitt förstånd.

Detta skulle lösas med att ett externt ljudkort skickades till mig. Fick det idag. Men kan inte få skitet på plats. Vilket resulterade i att Komplett vill ha in datorn IGEN!!!!!!!!!
Då jag vägrade kollar dem upp möjligheter om deras butik i Malmö kan hjälpa *doooh*

Jag frågade när min "hemma hos tekniker garanti" gäller. Den gällde ej i detta fallet. Jag sa att jag fattar ej logiken. Omd et så är att en snubbe kommer hem och drar loss skiten är det väl bättre än att skicka detta till GBG!

Fick skicka bilder som bevisade att jag tagit bort en skruv. På bilderna jag skickade var naturligtvis ej de vackra pilarna....



1


2

Sättet detta skulle gå till på:
-Dra upp det blåa handtaget, sedan dra metall skenan emot mig så den lossnade.

Problemen jag stötte på:

-Det blåa handtaget flyttade sig ej. Jag drog så hårt att jag har märken i handen :P Och skiten höll på att brytas.
Jag var förvisso dryg som ett sågspån och undrade vad som hände om jag drog sönder (för dem ville jag skulle fortsätta), då skulle dem laga det med.

Teknikern fick går och testa i ett chassi, det fungerade. Men hon erkände att det kändes skört....

- Där är en metallbit som hindrar mig från att dra detta uppåt, tar emot

-Nån form av "nit liknande" saker ivägen. Känns som jag måste få skenan "in i" datorn. Och då är grafikkortet ivägen. Och grafikkortet får jag ej loss utan att få bort skenan (måste skruva)

Så jag vet helt ärligt hur jag ska få loss den skiten. Jag inser att detta inte får mig att framstå som behåvad. Men det sitter som berget och känns som där är en massa saker ivägen.

Summeringen är att jag inte är mer nöjd med Komplett nu än innan.

2 comments:

barsten said...

Ja, dö...

Redan när du berättade att du skulle få ett ljudkort hemskickat så kände jag på mig att såklart skulle inte detta fungera, men så vill man inte tänka. Man ska ju vara positiv ;).
Iaf jag vet att du inte är en person som "kastar in handduken", vilket du får STOR credit för.

Att du ens har orkat kämpa så långt hitintills visar på att du har uthållighet, styrka, mod, envishet, kunskap. Men, även ilska och tårar leder till att du fortsätter och jag vet du har inget val. En evig kamp. TRIST!!

Det känns för j-ligt att se dig lida; Dina eviga samtal till support, tidsödande, inkompetensen du möts av, vi pratar om en splitterny dator som redan vid första leveransen inte fungerar och inte ens det kan Komplett inse. De beklagar, håller med i viss mån, "åtgärdar felen" men det blir bara värre och värre. Vad håller de på med? Det är dags för Komplett att vakna upp.

Så, Komplett SKA skämmas att de behandlar dig som kund på detta vis. Att de ens får hålla på såhär ÄR ofattbart. Känns som att i princip kan företag hålla på såhär och kunden har inga rättigheter alls. Hur långt får ett företag gå? På en kunds bekostnad? Nä, komplett skäms på er!

Tillsist, TACK Komplett för att ni förstör min kompis! Ge henne för h--vete en fungerande dator. Ska det vara så svårt??!?

Johanna said...

@Barsten

Tack...hehe

Nu är det (nog) äntligen löst :D