Friday, May 23, 2008

Behöver inte rubrik

Lite "tramsiga" screenshots i natten :P

Var för lat att ändra formatet på bilderna, så den som klickar på dem får leva med att dem ev blir lite stora.
Jag trycker helt enkelt "print screen" i ren panik, och så sparas allt efter de inställningarna jag har.

Har som sagt nyss börjat raida med nya guilden. Detta inlägget är mest "kom ihåg komik" för mig... Och lite "WoW for dummies" för de i min lilla sociala skara som inte spelar men bryr sig ändå :P

Guild=Grupp/klubb/lag
Raid= Spelar en dungeon/instance tillsammans. Detta kan vara 10-25 spelare beroende på stället.
(tror 40 varit möjligt innan, men vet ej längre)

Jag tycker det är lite roligt att göra bilderna mer "B" än de redan är. Så mina "pilar" har ett beskrivande syfte :P

gruul
Denna bilden var mest för att visa de 25 samlade "bunnies-arna" :)
...Jag sitter vid pilen :P

Vi hälsade på "Gruul", och han dog på försök 2 :)


Kara 1
Nu har vi tagit oss in till Kara.
Här spelar man 10personer.
(Vi började spela här igår och avslutade ikväll....)

Pil 1 visar att jag faktiskt har ganska snygga kläder i spelet, haha... Detta är tyvärr inte självklart.
Hur ytlig jag än vill vara i spelet så måste jag ha på mig de kläderna som är bäst. Jag och Blizzard har inte alltid samma smak ;)

Första gången vi gjorde denna bossen dog vi.
Efter det uppstod ett problem. Gruppen ville att Pink skulle göra en "Macro" av ett kommando *asg*
(där är jag lika förlorad som er)

Då jag aldrig gjort detta fick guilden grundligt beskriva i högtalarna hur jag skulle göra...
Pil 2 visar min lilla "macro" och den fula spontana ikonen jag valde:P

Att använda denna funktionen var förvisso bra, det erkänner jag. Så jag ska lära mig den lite bättre och använda det typ hela tiden :P

Pil 3 är i den "chatten".
Jag har inte riktigt lärt mig det där med "damage meter" än (göra skada)
Vilket också betyder att jag ej har någon (dmg meter).

Men detta var första gången i ett Kara raid där någon skickade resultatet och jag var top5 :)
Det enda jag vet är att jag ska vara högt upp.
Pga dåligt gear/kläder (och raid medlemmar som är mkt bättre än mig) har jag legat lågt på listan innan.

Jag har endast sett denna listan när någon varit förbannad (*asg*)
Så det var en trevlig förändring att ej se den i det syftet.
Och att se att jag faktiskt lever när bossen dör :P


Kara 2
Här har vi tagit oss till "Prince" vilket blev vår sista boss
(man kan göra olika ordningar... tror där är runt 10 bossar, inte helt säker)

Så denna bilden var mest för att visa att jag finns på samma bild som en död Prince :D

Har bara gjort denna bossen 1 gång tidigare, men då var jag ej levande på slutet....
Här är jag dessutom levande... Vilka framsteg :)

Är man sen nyfiken på speltid går den att följa via klockan vid kartan i höger hörn (uppe)
Vi startade nog strax innan kl 20 skulle jag gissa....

Så det var en Raid kväll med "Duracell Bunnies"

Fortfarande inga klagomål på mig (bara lite småsaker, de behöver vi troligtvis alla lära oss förr eller senare) ... Så jag har ganska "bra" vibbar att jag nog kommer klara mig igenom "trial" och bli en medlem :)

Jag är medlem, men det heter "trial bunny" i ca 1-2 veckor. När man bevisat att man kan vara en tillgång blir man medlem, en så kallad "Bunny". Sen finns det olika rangordningar. Men huvudprioriteten är att sluta vara "trial Bunny"

Jag menar jag är ju ingen "försöks kanin"...Nä, den var kass, får nog sova nu :P

No comments: