Sunday, January 20, 2008

Slutet av Angel

Ja då har jag sett slutet av serien "Angel". Tog mig lite över 1 år att se igenom 5 säsonger.
Slutet var inte vackert (enligt mig)

Har gjort en film (såklart) som visar framförallt sista avsnittet.
Det är ganska långt, och kan vara rörigt om man ej sett serien innan. Rekomenderar att du ser hela klippet om du vill kolla, blir mindre rörigt.

Vill du endast se hur det slutar är det nog de sista 30sekunderna.
När det är bilder från en mörk gränd, då är det slutet. Där har jag ej ändrat ordning. Så när "credits" kommer är det slutet.



"Angel-the final battle"

Upplägget i denna lite B video:

*Först visa vem Angel är:
-Dosn't matther where I am, or how bad ass they try to kill you, 'coz you know what, I'm Angel, I beat the bad guys.
Tyvärr blev ljudet på denna mening dåligt (därav skriver jag den)

*Sedan får man se ondskan, Angel teamet ska förgöra alla demoner som kontrollerar jorden.

*Snabba klipp på när Angel berättar vem som ska döda vem.
Detta måste ske samtidigt. Och troligtvis var utsikterna för överlevnad så dålig att den ej existerade.

*Här dödar de demon efter demon.

*Slut scenen.
Efter att alla demoner med makt dödats släpptes all ondska lös. Här blev det ej en kampscen. Där producentens namn kom, där slutade serien.

Öppet för tolkning. Personligen ser jag ej en möjlighet till att detta gick bra.

Men detta var slutet i alla fall...
Värt väntan? Tja, det kan disskuteras :P

No comments: