Tuesday, January 15, 2008

Hur är detta möjligt?!?!

Nu är jag seriöst P***** off!!!

Följande inlägg är en "Angel spoiler" så finns det fler än mig som ej sett den serien klart, läs ej.

Jag blir så upprörd...Det som precis nästan var (eller är men det är surt) Angels bästa avsnitt blev det värsta. 40 minuter av upp och ner av mina nerver, detta var ej bra!

Låt oss gå tillbaka till starten.... När jag flyttade tillbaka till lägenheten förra vintern. Satt jag December-Januari och såg "Angel" i sträck typ varje kväll. Detta får tolkas hur patetiskt eller självömkande det vill det skiter jag i, jag fortsätter.
Jag hade inte soffa eller soffbord (detta ska dock ej låta sorgligt, det var ett faktum). Jag hade min tv, min döende dator. Kopplade samman dessa och satt kväll efter kväll med tända ljus i lägenheten. Här var kallt för här var tomt, och sen var det hål i väggen.

Mina "Angel kvällar" höll mig sund tills jag började komma på fötterna igen framåt våren.

sömnundersökning
*ASG*

Glömde ju i min ironiska "sobb story" att jag dessutom i 12 (el 13) dagar förra december satt mitt i hela soppan av inget, tittade på Angel och genom gick en sömnundersökning.
Så vacker var jag.
Elektroder i en gigantisk boll på huvudet, en väska som var ganska tung över axeln. Fick inte duscha, diska, komma nära vatten (obviously) och sov inte mkt de nätterna... Undersökningen hade uppskattat sömn... Men det är en HELT annan historia...
Kom på humorn bara... Jag gillar att överdriva;)...men gör det aldrig utan bevis... Och här ser vi ännu en gång att även i den bisarra situationen dokumenterade jag, haha


Livar upp denna begravningskänslan med en av sakerna jag LÄRT mig detta året, göra lite film... Detta är då Angel och Spike i en lättsam liten fight musikvideo. Kolla på den, den lugnar mig just nu, haha

Jag slutade se Angel när serien gick så åt skogen att den var kass. Jag struntade i att se sista säsongen.

För då hade Angel för andra gången förlorat sin enda kärlek. (nu Cordy).
Jag accepterade säsong efter säsong att dem "hade känslor i omgångar men aldrig samtidigt"...

Jag fick leva med att på den kvällen Cordy och Angel skulle mötas och erkänna sina känslor, kallades Cordy (som var halv demon....skillnad från buffy serien). Upp till "higher beeings"

Jag accepterade att när hon kom tillbaka var hon ond. I en hel säsong försökte hon förstöra världen.
Jag accepterade inte när den säsongen slutade med att hon hamnade i en "förevig koma".

Har tittat en del på serien Buffy denna hösten. Den har gett samma lugn på nått sätt. Jag kan ej se på klämkäckt smör som andra. Eller rättare sagt det behöver tydligen lullas in i lite demoner, mord och tragedier, då kan jag följa kärlekshistorier, haha

Hur som... För några dagar sedan beslutade jag mig för att jag ska se sista säsongen av Angel hur kass den än är. Spolade mig igenom typ 7 avsnitt.

Angel och hans gäng har nu tagit över advokatfirman som varit huvudfienden i hela serien. Bokstavligen en "sell out" och det blev billiga avsnitt.

Igår inträffade en ljuspunkt. Spike återvände, vilket rörde runt i grytan.

Nu ikväll fick jag mig en känslosamt avsnitt. Tro för gud skull ej jag talar tårar iofs, jag talar skrik av både glädje och hat om vartannat, det riktigt snurrade.

Angel fick ett telefonsamtal, Cordy hade vaknat ur koman!!!!!!!!

Cordy mindes allt fram till koman. Hon läxade upp Angel för att han nu jobbade för "djävulen". Hon kunde ej förstå att spike var ute på gatan och "was helping the helpless" det är Angels jobb.

Cordy hade fått en "syn" som väckte henne ur koman. Synen var att Angel skulle dö.

Naturligtvis trodde inte staken med egot på detta. Mot slutet kom twisten.
Twisten var så svängande att detta kunde helt ärligt varit ett säsongavslutande avsnitt (om de slängt in mer effekter) eller helt enkelt seriens slut.

Cordy berättade att hon fortfarande älskade Angel. Han mumlade nått liknande, han är fåordig.

Sedan kom den stora kampen. Angel behövde 1 som hjälpte honom. Cordy ville, men det ville inte Angel. Eftersom han skulle dö ville han at någon han ej brydde sig om var med. Spike erbjöd sig stolt.

Cordy greppade ett svärd och sa att denna kampen skulle hon vara med i.

Det var en stor kamp, nog mkt effekter bakom den. Mina grannar fick höra mig skrika i falsett när svärdet hamnade rakt genom vad jag tyckte såg ut att vara Angels hjärta.
Där låg han. Fienden gick och kaxade sig.

Sedan tittade Angel med sin svåra blick, drog ut svärdet och sa att det var tvunget att vara trä....
Han höll sen ett tal till mäkto musik om att han var Angel som hjälper de hjälplösa.

Efter detta kom den totala lyckan. Gänget skulle ut och fira.
Angel skulle hämta något på kontoret och cordy gick med dit.

Där förklarade hon att hon hade fått använda sin sista chans att bli levande för att få vakna och varna Angel. Se till att han hittade sitt kall igen. Hon sa farväl, sa att hennes plats ej var där nu, hon hörde hemma någon annanstans....
Angel förstod, han är ju inte människa direkt.

När Cordy gick så sa hon "what the hell, one for the road" kysste Angel. Telefonen ringde. Angel sa att han skulle ej svara.
Cordy sa att "this is a call you wanna get". Han vände ryggen till svarade.... sa typ "det stämmer inte hon står här"...Sen när han vände sig om var hon borta....lång paus... Sen frågade han "när dog hon"

Kunde inte serien bara låtit Cordy lämna utan denna dramatiken. Hon hade ju redan lämnat en gång. Hon skulle ej vakna ur koman.
Där väckte serieskrivarna henne för endast ett avsnitt, och såg till att vi som ser serien. Förvisso fick se Angel lycklig igen, och han fann sitt kall. Men han förlorade kärleken igen.
Koman var ej nog, nu dödade dem henne.

Buffy fick han 1 dag med. Sedan fick han veta att om han fortsatte leva skulle hon dö. Han valde att be om sitt liv som vampyr tillbaka, och ensam leva med minnet av den dagen. Detta berättade han för Buffy några minuter innan tiden skulle vridas tillbaka.

Nu gjorde dem ett liknande avsnitt med Cordy.

Detta var mäktigt för min lilla själ. Till skillnad från Angel har jag en *asg*

Och om vi tar in hur lång denna texten blev, så inser alla ni som eventuellt fortfarande läser hur upprörd jag blev!! För jag bara skriver och skriver. Skriver vad jag tänker. Jag fungerar så, jag måste få ur mig saker.
Så här dags finns det inte direkt någon att prata med. Och här kan jag prata med mig själv i alla fall... Gillar dagbok.

*puhhha* behöver lugnande!! haha

Nu återstår att se om jag kommer se ett avsnitt till ikväll, eller jag får vänta till nästa vinter för att se hur denna skiten slutar! :P

No comments: