Tuesday, January 1, 2008

Nyårs branden

Kommer en berättelse om nyår ikväll eller imorgon. Behöver bara en liten stund att sammanställa bilder (humorn)....

Måste bryta tystnaden och "börja på slutet" om man kan kalla det så.

Strax innan kl.01 inatt bevittnade jag och Greta en lägenhetsbrand orsakad av en raket.

Då vi inte "kom fram" till 112, så ringde vi från 2 telefoner. Tillslut kom Greta fram.
SOS ville ha en massa detaljer, och vi ville bara ha dit brandbil, då vi såg eldlågor komma ut från lägenhetens balkong.

Efter 5 min kom en polis och kontrollerade platsen?!
Efter det kom första brandbilen. Var nog 3 brandbilad som mest. Ett antal polisbilar. Trafiken förstod ej att den behövde "akta sig" och ungdomarna fortsatte att skjuta raketer runt polisen tills de blev tillsagda.

Ambulans var på platsen och vände (stannade ej) så vi tror ej att något fick personskador.

Lägenheten är nu ett svarthål.

På någotvis känns det ibland som sånt här förföljer oss... Så kallad otur.
Detta drabbade ju oss inte personligen för en gång skull tack och lov, men det var ruskigt nära helt ärligt....


Branden 2008

Filmat med min mobil. Kvaliteten blir ej bättre tyvärr, mörker och dålig zoom. Lite ser man ändå....

6 comments:

Ann-Christin said...

Haj pau daj! God fortsättning på året som tycks ha startat med en smäll, hahahaha. Klart att ni är mitt i händelsernas centrum! Hoppas att ni inte var för chockade utan kunde fira ert torra nya år. Kan tänka att ni firade mycket nyår med att spana ut genom fönsterna! Ha det.
Gamla jag börjar arbeta 08.00 o morgon. Fy f-n, har ingen längtan.

Johanna said...

@ Mamma mia

God fortsättning till dig med :)

Jo, vi hade ett trevligt nyår, lät ej branden hindra det. Att den blev inlägg nr 1 2008 är bara klass....

hehe det fixar du nog:P

Anonymous said...

He he, vilken upplevelse att vara med om på nyårsnatten. Hoppas ni hade det skoj ändå?!

Anonymous said...

Ja, det var som vanligt, en dag i vårt liv. Händer alltid ngt. Det inleddes med ett gripande bredvd min port och avslutades med en brand och nu fick jag reda på att inbrottet skedde under mig, och varför inte min lgh? sker väl nästa gång.

/greta

Johanna said...

@ Lena W

Ja vi hade det skoj ändå:) Gjort ett inlägg om firandet idag!

Johanna said...

@ Greta

Inte ens tänka tanken...
Vi har inte "råd" att tänka "otur" då inträffar saker:P haha