Wednesday, January 2, 2008

Nyår 2008

Innan jag börjar skriva kommer Peter Jidhe (*asg*) gå igenom ordningsreglerna ;)

jidhe
Är det redan för tramsigt, LÄMNA!!

I följande inlägg ska jag visa hur jag och Greta firade nyår. Detta kommer göras med stark humor/sarkasm/ironi.
Kommer låta bilder tala mer än ord, därav kan det vara roligare om "du" klickar på bilderna så de syns i full storlek.

Nyårs firandet är en fortsättning på "parmiddagen" som kan hittas här i bloggen :)

Viktiga påpekanden:
-Nej, vi är inte sjuka.
-Ja, vi vet att detta är pappersmän.
Detta är inte en sjuk grej, inte ett sätt att välja bort riktiga människor.
Detta är humor. Ett sätt att på ett extremt vis få fram ett budskap:P

Om ovanstående känns bra tillåts du/ni fortsätta läsa :)

31 December 2007
Vi tog beslutet att "tramsa" oss igenom Nyårsfirandet.

Detta inleddes med ett besök på "Systemet".
En tanke som delades av fler.

systemet
Som bilden ovan visar fick Systemet begränsa antalet kunder i butiken *garv*

Då Fabio & Olivier "fått foten" var det bara att starta jakten på nästa "Dejter"

män
Födsel av våra "Men on a stick"
(Det namnet lät så roligt i förra inlägget så det lever kvar)

män2
"Operation man"

Nu var det dags att laga "Nyårs supén"

mat
Choklad mousse

mat2
Greta har minsann rejäla Kryddkvarnar

mat3
"Kötta stekning"

mat4
Middag

När vi avnjutit den mäktiga romantiska middagen och kommit till momentet "efterrätt" fick vi fint besök.

besök
Jidhe

Jidhe gjorde oss medvetna om att vi glömt att inkludera Kjell Arne i firandet.
Vi bad om ursäkt och bjöd genast in "kjelle".
Helt plötsligt hade vår fest ökat till 6 deltagare, inte illa :P

besök2
Kjell Arne intar hedersplatsen

I väntan på tolvslaget underhöll vi oss med musik, dans, karaoke, promenader och gemenskap:)

nyår
Mannen, myten, legenden, Jidhe håller tal

soffa
Jag samlar ihop "Pappersmännen"

Efter att vackert ha sjungit "Happy new year" för grannarna (ett antal gånger, haha) och stämningsfullt hållt upp tomtebloss, var det dags att "inta" balkongen och fira att 2008 var här!

nyår2
Champangen bråkade lite, men här sa det "Pang"

nyår3
Happy New Year

skål
Skål

greta nyår
Greta kl.00.01

Mitt i firandet fick vi bevittna dramatik. En lägenhet i huset tvärsöver gatan från Greta började brinna :(


Repris
(inga personskador vad vi kunde se)

Så här kan det gå när man utsatts för intensiv humor på kort tid:

greta
Greta bröt samman av skratt
Även jag bröt samman, därav "skärpan"
(Humor ej alkohol)

jidhe
Klockan 2 höll Jidhe "Tack talet"

Jag var inte beredd på att han skulle välja julgranen, det hade jag ej gett tillåtelse till;) haha

This was New Year 2007/2008
Vi hade hur roligt som helst!
Vem vet, lite humor kanske lyste igenom ända hit :D

4 comments:

Anonymous said...

ja, själv garvade jag mig igenom inlägget *asg*

Kram greta

Johanna said...

@ Greta

Tack för senast, hahaha :)

Anonymous said...

Hej!
Ni verkar ha haft både en kul och dramatisk nyårsafton. Det är kul att läsa dina inlägg med inslag av humoristiska kommentarer och kul att se dina små dokumentärfilmer.

Ha det bra på det nya året!

Kram Lotta i Strandbaden

Johanna said...

@ Lotta

Hej & Välkommen :)

Tack, skoj att höra att "humorn" når fram, hehe

Hoppas nyår var trevligt:)

Kram Johanna