Wednesday, December 12, 2007

Tramsigt kreativ

Inte bloggat på ett tag. Har hänt en hel del, så tid har varit en så kallad lyxvara:P
Gör nog en liten summering till helgen (yeah right, jag är så bra på korta summeringar)

Hur som... Idag hämtade Dell äntligen sin *host host J* dator.
Vilket i sin tur innebär att jag använder min MacBook nu.

Fungerar fint... Inte riktigt vän med MSN än, men jag ska nog lära mig det tillslut. Har 3 versioner jag testar mellan. Alla har sina för och nackdelar (tyvärr).
Så hade inte alla haft MSN (ska inte kasta sten i glashus, jag är ju besatt), så hade det varit enkelt att chatta :P

Men, men... När jag fått en stund över har jag försökt lära mig lite "bildredigering".
Vill understryka att allt jag kunde innan var "klippa & klistra, göra svart/vitt och ändra storlek i paint". Så det jag lärt mig de senaste dagarna är stort för mig...

Layers minsann.... Först var det som ett pussel. Och hur jag än gjorde ville bitarna ej bli en bild. Känns som jag börjar förstå det liiite nu...

Har på skoj gjort några Wallpapers. Valet av motiv har inte djupare bakgrund än att jag fortfarande är fast i YouTube träsket och följer "Disney romansen" haha... Tills bättre inspiration dyker upp används Zac Efron

Here we go:
(Klick=större bilder)

zac efron blue
Lite komik med färg

zac efron halo3
Halo3 premiär

zac efron pink
Första skrivbordsunderlägget...Och första gången jag lyckades skära ut en bit av en bild :P

Det var lite av vad jag pysslat med när jag haft en stund över :)

No comments: