Sunday, December 2, 2007

Lite blandat

Då var det dags att skriva igen...
Vi har både kommit in i december och hunnit till 1 advent. Helt magiskt för de som bryr sig ;) haha

Jag har då firat detta på andra sätt. Har bland annat börjat lära mig liiite till av att redigera bilder.
Mest för humor (och för att öva) la jag in bilderna jag redigerade i en film.
Tramsbilder, och de flesta kommer från den omtalade "parmiddagen".
Den där jag och Greta drev lite med pargemenskap och stelhet, plutmunnar etc


Just because

Musiken var inte planerad. Tänkte först en "up tempo" låt. Men sen insåg jag att denna smöriga låten förstärkte humorn. Tex det matchar inte alls, men samtidigt passar texten. En text om att man blir starkare över tid, starkare av motgångar etc. Så den får stanna :) hehe


Ett exempel på en bild jag redigerade:

pirater
Resultatet


pirater2
Orginalet

Tycker att jag lyckades framhäva Zombie pirat temat lite mer i den redigerade bilden :)

Sen har helgen sett ut ungefär som vanligt. Har fikat, umgåtts med vänner, sett film etc. Så det har varit en trevlig helg :)

No comments: