Sunday, December 30, 2007

Då kör vi

Har inte varit så aktiv här. Skulle berätta om julen och så, men har inte mått så bra, så det kommer jag summera snabbt :P

Julafton var trevlig. En vanlig julafton, gemenskapsmiddag etc så inte så mkt att säga (eftersom jag är bak i bloggandet, annars kunde jag berättat mer, hehe)

Dagen efter julafton skulle jag äta frukost vid datorn. Böjde mig ner för att starta den, ramlade baklänges och slog i huvudet. Inte mkt. Men ironiskt nog har jag fortfarande huvudvärk. Och jag har ytterst sällan huvudvärk, så jag drar ett samband.

Och givetvis. Jag kan ju inte ramla på is (om vi haft nån) jag ramlar i samband med en data, vilken parodi på livet :)

I Fredags var jag nere på stan med Greta och kollade in den mäktiga "jul rean".
Det vill säga- människor beteer sig som djur och går över varandra.

Trots detta lyckades jag göra en del fynd :)
kläder
2 stickade tröjor, 2 toppar, 1 pyamas
I vanlig ordning klickar man på bilden om man vill ha den större ;)

Orginalpriset på den rosa stickade tröjan är mer än vad allt kostade sammanlagt, det tycker jag är lite roligt...

Nu byter vi dag:P

Igår var jag hemma hos Greta. Vi lagade mat och såg på film.
Inledde kvällen med klass på apoteket, jag var tvungen att ha smärtstillande till huvudet *asg*

Efter 23 tiden så stod vi och tittade på utsikten genom Gretas fönster.

Ett fönster är mot en större gata så det är underhållande att titta på folk. Speciellt på helger då man kan få se både det ena och det andra.
Denna kvällen var ej undantaget.

Vi såg en grupp killar skjuta fyrverkerier. Sådana fyrverkerier man egentligen ska placera i en flaska och inte avfyra mitt mellan hus...
1 raket placerades i en papperskorg. Raketen small till och satte fyr på papperskorgen. Killarna gick.

Vi konstaterade att det blev en brasa i papperskorgen, så kallat omöjligt att undgå.
(Var beredda att ringa brandkåren vid första tecken på att detta hade spridit sig innan någon börjar moralisera )

Stod och tittade i fönstret, ville se hur folk reagerade. Gick förbi minst ett 20 tal personer. Några tittade på brasan och pekade. Några kunde gå förbi utan att titta alls. En kille gick fram och spottade på brasan 2 gånger (mkt effektivt)

Efter kanske 15min hade brasan släckt sig själv.

Men här ser vi hur människor reagerar... Inte en enda reaktion på denna eld. Ingen som visade tecken på att oroa sig (var en stor brasa ett tag)

Ja, det var en liten summering av de gångna dagarna. Har fortfarande huvudvärk och är inte helt på topp, så mitt bloggande blir därefter :P

No comments: