Thursday, December 27, 2007

American gangster

Dags för filmtips!
...jo, jag vet att det varit jul, men den berättelsen får vänta några timmar (behöver vila först :P)

Såg nyss en bra film:


American gangster
(Based on a true story)

Eftersom denna filmen är "sann" blir den extra bra. Jag gillar inte gangster filmer, så denna hade jag troligtvis inte övervägt att se annars....

Denzel Washington har en av huvudrollerna.

Denzel brukar inte "svika", och detta var inte ett undantag:)

Denna skådespelaren har enligt mig en enorm talang. Han kan spela både "good & bad guy" och vara lika övertygande.

Personligen föredrar jag när han spelar "Bad guy". Det är helt ärligt inte många som klarar av att spela så övertygande "dryga och arroganta med ett inställsamt leende" som Denzel lyckas med.

2 till filmer han var toppen i är "Training days, och Remember the Titans".

I "Remember the titans" spelade han dessutom en "good guy", men en arrogant sådan... Och han lyckades så bra att den arroganta personen framstod som en "mjukis"
(Remember the Titans är också verklighetsbaserad)

Summan av kardemumman... "American gangster"....Bra film, lite lång kanske, men helt klart värd att se :)

1 comment:

Anonymous said...

Japp, greta ska se den ikväll ;)