Friday, December 21, 2007

Jag gillar inte julen

Jag hatar julen rent ut sagt!!!!

Varför behöver människor en speciell dag för att "umgås & bry sig om varandra"?
En dag att "vara generös men girigt ta emot pressenter"...
Om vi tycker detta är så viktigt, varför gör vi inte detta spontant när som på året?

Varför behöver vi jul, midsommar, födelsedagar etc för att umgås??

Nu bortser jag från religösa anledningar. Finns ett fåtal som fortfarande firar Jesus födelse, men vill poängtera fåtal.

De flesta onkar och stånkar ett år innan julen. Skryt att ej stressa detta året, handla julklappar i tid.
Sen kommer December, hysterin startar. Alla blir galna, hyper, deprimerade och elaka pga stress...

Sedan samlas majoriteten av dessa vid en mäktomiddag och låtsas som inget och startar om nästa år....whats the point????

Idag tog jag mig ut i dena fantastiska julstress. Jag om någon borde ej handla julklapar i sista minuten. För jag blev agressiv när redan de första personerna började gå på mig, trängas etc.

Nu sitter jag "tryggt" hemma.
Men är stressen borta? Nä då....
Nu ska pressenterna slås in. Väskan ska packas, tåg ska kollas upp, resa ska genomföras...

Julen är den högtiden jag är mest anti... Till och med påsk är nog minsann lite mildare :P haha

Känner man mig vet man att följande text var hårt dragen och med sarkasm... Innehållet står jag för (men det ska ej tas på blodigt allvar)

No comments: