Monday, October 27, 2008

Make a wish

Har suttit och funderat. Kommer snart fylla år. Något som verkar komplext för många. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte om siffran än.

Kom nyss på en sak jag hade önskat mig. Men jag minns inte när jag slutade önska mig saker jag inte kunde fixa själv. Så på ett sätt misstänker jag det var ett tag sen.

Verkar som att många vill ha allt och overkliga saker. Visst, vi kan alla önska oss en ny bil, men var lite realistiska.

Jag ser en bild framför mig, där jag sitter på golvet i ett tomt rum tillsammans med någon som står mig nära, och äter take away från golvet. Ja inte mat från golvet, men då det inte finns möbler får det gå till så. Och i min bild så är alla glada, det behövs inte mer,

Vet det låter sjukt, men då det inte kan inträffa kunde jag lika bra skriva ner det... För vem hade kommit på tanken...

Så för att vara trist så får jag stå fast vid som jag sagt sen jag slutade vara barn. Kan inte komma på något materialistiskt jag önskar mig av någon.

Vad jag skulle kalla att jag önskar mig vet jag inte... guldglimtar i tillvaron... Vissa saker glömmer man aldrig... Jag har en bunke bra sånna i min ryggsäck.
Tror dock bara att det är jag som ser dem, det verkar som det är svårt för andra att tro att jag har några... Men dem byggs på hela tiden :)

No comments: