Wednesday, October 29, 2008

Dags att börja skriva

Då har jag kommit till punkten där jag ska börja skriva min "ARN" anmälan ang komplett.
Detta får bli till helgen, för det kommer ta ett tag att summera alla datum och alla händelser sedan Februari. Dels mkt att minnas, och många bilder och text dokument att skanna och bifoga.

Jag och komplett verkar ha nått en punkt där inget händer.

Komplett ville laga datorn igen. Jag var inte lika pigg på detta.

Hävt köp gick endast om komplett kan finna hårdvarufel i datorn. Då datorn nyss var inne på service utgår jag naivt från att hårdvarufel borde vara uteslutet.

Om felen är mjukvara relaterade hade jag ej rätt till hävt köp. Då jag inte kan hitta mjukvarufelet heller vet jag inte vad jag ska tro där heller.

För exakt en vecka sedan skickade jag ett mail svar till denna chef. Där jag tog upp några (i mängden) av misstag komplett gjort.
Gav min ärliga åsikt av hur patetiskt jag anser detta vara. Och undrade hur han trodde/tror att konsumenter i regel hade reagerat på historien. Hur lockad man känner sig som kund att handla av ett företag om man hört om en situation som denna.

Sedan dess har det varit tyst.

Då hävt köp inte verkar vara nått jag garanterat har rätt till har jag mentalt uteslutit detta alternativet.

Då jag vägrar och då menar jag vägrar låta komplett låta mig missa när World of Warcraft släpper sin expansion den 13 november. Kommer jag i så fall få rusa ut och köpa en tillfällig dator medan denna skickas runt som ett skillsmässobarn.
(detta gäller om datorn dör, eller om komplett krävt in den på service)

Så i min ARN anmälan kommer månaderna beskrivas, bilder, service lappar, e-mail bifogas.
Jag kommer klicka i ordningen
1. omleverans + skadestånd (om jag tvingats köpa en tillfällig dator kommer kvitto läggas till)
2. hävt köp + skadestånd (samma anledning)
3. Laga felet + skadestånd (doh)

Företaget som erkänt att dem ej för noteringar över samtal, därför inte vet om dem ska ringa tillbaka, eller vad som sagt.
Företaget som erkänt att dem ej vet vad jag har för hårdvara i min dator.
Företaget som vid flertalet tillfällen levererat datorn i ett fysiskt trasigt tillstånd
Företaget som inte kan utföra sina egna service arbetsbeskrivingar.

Det företaget väljer nu hellre detta alternativet.

... Får ju för "komik" tillägga att det tog "Dell" några dagar att lösa sin konflikt med mig när den nådde ARN. Innan den dagen hade jag inte fått tag på så mkt chefer, helt plötsligt fick jag prata med Dell chefer i både Danmark och Norge. Det företaget ville uppenbarligen att ärendet försvann från ARN innan det blev ett ärende.

Jag är fullt medveten om att behandlingstiden kan vara 6mån eller mer... Men som sagt, just Dell behövde tydligen bara en kopia på text, bifogade dokument, sen var dem redo att lösa detta utan ARN.

No comments: