Friday, October 3, 2008

Intern utredning

Då var denna veckan avslutad :P

Kontaktade komplett igår och sa att jag tycker "lunch pausen" är lång. Sa att jag tycker det är fel att jag ej kan få tekniskt support innan han ätit färdigt.

Helt plötsligt hade jag givetvis rätt till tekniskt support. Jag hade inte tid då, så det blev bestämt att jag skulle ringa idag.

Pratade med en för veckan ny person, men en klassiker sen starten.

Jag förklarade problemen, vi tycker båda de lät grafik inriktade. jag har redan installerat om grafikkortet 30ggr utan resultat, men vi testade igen.

Sen uppdaterade vi "chipset" nått på moderkortet (kanske)

Då jag tycker det är konstigt att jag ej kan ändra uppdateringsfrekvensen på bildskärmen (60 hz) kan ej se andra alternativ även om jag väljer att datorn ska visa lägen den ej klarar av.
Jag tror jag använde en högre siffra innan. Och om inte annat så vet jag om att när jag tog bort alternativet att det endast skulle visas alternativ datorn kunde visa, så kom det många alternativ.

Så jag undrade om datorn får ström som den ska.... Vilket denna personen också undrade. Jag gillade att när hon ej visste något, så gick hon och frågade, det tycker jag är mycket bättre än chansningar.

Jag skulle kolla så ström kabeln sitter som den ska i grafikkortet. Och sen bestämdes det att på Måndag ska datorn formateras om för att utesluta mjukvarufel (misstänker jag).

Jag fick även reda på något personerna jag pratat med kunde sagt redan i måndags.
Chefen är inte "på lunch". Utan det har startats en tydligen stor intern utredning (många personer har tydligen hanterat datorn) om hur de har kunnat misslyckas på så många punker på de flesta av alla sina service tillfällen.

Detta tycker jag låter mycket bra. Min enda åsikt var att detta kunde de väl sagt?! För när jag får höra "han är på lunch, han ringer upp så fort han är tillbaka", då ger det mig intrycket att personen ska ringa och jag stannar hemma.

Hade jag vetat om "detta" hade jag inte brytt mig om att det tar tid, då hade jag vetat varför.

1 comment:

tRAsSeL said...

du ska då alltid ha problem med datorer o: dock har jag de också,har aldrig haft en dator i minst tre månader innan den får virus,kraschar osv,och man måste omformatera den ..inte kul med tanke på att jag har all min älskade musik på datan x] .. och om du inte kommer ihåg mej förresten så hade jag en blogg förut och kallades för Skunk,numera går jag under namnet Trassel just för att jag har en tendens att trassla till saker (: kram trassel