Saturday, September 6, 2008

Är vi förvånade?

I Onsdags kväll hämtade jag min nya ROSA mäktiga digital kamera på postens utlämningsställe...

Ironin är att denna gången var lådan min produkt var i sönder.... Mina produkter brukar inte vara sönder innan användning *asg*

låda

En tjuv? *garvar*

Jag blev ombedd att öppna förpackningen och se så inget fallit ur kartongen.
Detta ville jag ej göra, ville ej bryta "förseglingen" har lärt mig konsekvenserna av det den hårda vägen ;)

Ville helt enkelt ej ta emot paketet. Men det var jag tvungen, och sen skulle jag kontakta leverantören...

Kom hem strax innan kl17. Ringde upp Dustin home (som stängde kl17) och hamnade i en lång telefonkö.

låda2

Sedan min incident med "data skärmen" tar jag inga risker i Dustin home´s policy ;)

Förklarade situationen för personen. Han sa att jag var tvungen att kontakta posten och sen skulle det bli omleverans.

Placerade mig i nästa telefonkö.
När jag väl fick tala med en person tog det ca 40min att göra denna reklamation/anmälan eller vad det kallades.

Det röriga var att Posten kunde skylla på Dustin och tvärt om, jag blev helt förvirrad. Det enda jag förstod var att jag var ej inblandad i alla fall.

Och personen på postens utlämningsställe hade gjort fel. Jag skulle ej tvingats ta emot detta paket när jag inte ville, och det skulle ej lämnats ut egentligen.

Fick ett "nummer" att uppge till Dustin Home (så att de kunde se att ärendet var noterat om problem uppstod)

På Torsdagen ringde jag Dustin igen. Uppgav numret och frågade vad som hände nu...

Jag fick öppna kartongen med support personen i luren och gå igenom så alla delar var där.
Och sen har jag blivit tillsagd att testa produkten i en vecka ungefär så jag märker att inga skador uppstått....

Ni som följt min blogg kan nog förstå varför jag kände behov att ta dessa åtgärder och vara helt säker.
Jag har ju inte direkt tur...
Och detta startade innan jag kom till produkten *asg*

Kameran i sig är mycket tjusig:) Har inte hunnit läsa instruktionsboken eller installera något i datorn, får göra det nu i helgen.
Men från det lilla jag kan se har den ej fått någon skada och jag lyckades ta en bild så det är nog lugnt :)

1 comment:

barsten said...

Nej, tyvärr är vi inte förvånade

men, hoppas iaf att produkten fungerar