Friday, September 12, 2008

tjaa....

Nu börjar detta gå från patetiskt till humor...

Får göra en uppdatering sen...En snabb summering är att jag har de senaste 2-3 dygnen sett och upplevt mer datafel/problem/blue screens än jag trodde var helt jäkla tekniskt möjligt (och jag har sett en del)

Igår (Torsdag) kontaktade jag Komplett.
Så denna sorgliga ursäkten till dator ska in på service/reparetion.
Utgår från att datorn skickas i början av nästa veckan.

Jag har dock ej förmågan att låta saker vara. Men nu börjar det bli bisarrt.

Först visste jag ej om felen berodde på mitt spel eller datorn.
Felen uppstod i samband med spelet, men kunde betyda både konflikter i spelet eller datorn...

Efter att ha spelat i 2 dagar med totala krascher, kollapser... Data reparationer, black outs, ja gudarna vet nog inte ens vad som pågått, för inte ens jag har riktigt fattat vad som pågått när datorn har hängt sig i en halvtimme typ.

Först trodde jag på Windows konflikter. Men nu börjar jag sakta men säkert misstänka att hårddisken eller "minnena" ej fungerar.

Har det senaste dygnet installerat spelet 3 ggr... Vilket tar kanske 3-4h varje gång.

Nu efter kvällens senaste 1h kollaps som jag trodde ledde till den ultimata data döden.
Fick jag datorn att starta. Som den envisa idioten jag är så tänkte jag testa en sista sak med spelet.

Många av felen har hänvisat till "minnes fel, eller att datorn ej kunnat läsa wow.exe filen"

När jag nyss fick igång datorn gick det ej att starta spelet, det stod att jag var tvungen att ominstallera det.

För att göra en genväg så tänkte jag att jag testar att flytta ut wow.exe patch filen. Startar spelet och så börjar spelet förhoppningsvis ladda ner filen igen. Men jag slipper köra skivorna...

Spelet startade?!?!?!

För mig lite imponerande att spelet kunde starta utan den filen... Och hur det överhuvudtaget startade eftersom det nyss sagt åt mig att det inte gick...

ASG

Bilden visar WoW mappen. Allt till spelet måste ligga där för att det ska fungera.... Sen pilen är på filen jag la på skrivbordet....

Ja, jag vet inte vad som hände... Men ska inte ens testa mer ikväll... Får bli en film, helt matt....

.... Ser i och för sig att 3e filen nerifrån är med ett liknande namn... Men den slutar ej på .exe som det den ska... men, men... Fungerar det lär jag inte testa ta bort den. Men där kanske jag en liten del till mitt egna svar... understrycker dock liten, för känns fortfarande inte logiskt.

Och för den nyfikna... Så här ser det ut när WoW kraschar... Orkade bara ta bilder 2 ggr... Men detta är exempel på mina "corrupted, fatal errors"

fel


fel2


Sedan ser man en sifferkod.... typ 132, 134 etc... På WoWs tech forum kan man sen följa guider att lösa det... För kan bero på antingen spelet eller datorn...
I mitt fall har jag nu testat allt känns det som, så jag kan ej utesluta att felet inte skulle ligga i datorn. Trots att den verkar fungera annars...

No comments: