Saturday, September 13, 2008

Life really is a bitch

Fick nyss goda nyheter, men de kan falla på min nuvarande data situation vilket ger känslan av "Life really is a bitch"

Jag ansökte till en guild, nu pratar vi WoW igen. Skulle göra en uppdatering om detta men ej hunnit.
Hur som... Jag blev accepterad :)

Där var dock en "catch". Och det är att guilden redan var full av aktiva raid medlemmar, men jag fick gärna vara med, spela vanligt, vara reserv och sen om en lucka kom ha möjlighet att bli en raidmedlem.
Detta gick jag med på för som jag skrivit innan gillade jag guilden.

Är ca 2 veckor sedan jag blev medlem.
Första veckan gick åt till att läsa hela deras forum. Köpa/fixa/skaffa allt jag behövde för att förbättra min gubbe så som jag lovat i ansökan.

Vecka 2 (denna) Satte jag upp mig på deras raid (mån-ons....3 dagar i veckan).
I Måndags fick jag en plats. De andra 2 dagarna var jag reserv.

Sedan har jag spelat med dem och så... Men inte deras organiserade raid. Där är ca 197 medlemmar i guilden. Och dem har nog ca 30-35 medlemmar som har raid status (tror jag)
...Det är 25 personer i ett raid.

Är man raid medlem hamnar man ej på reservlistan. Behövs den "klassen" man spelar, i mitt fall Warock och där finns plats i det raidet, då har man en plats.

Test medlemskapet i guilden är på 1 månad.

För några minuter sedan blev jag kontaktad av Guild mastern/chefen. Han sa att han har troligtvis bra nyheter till mig.

Han sa att han nyss hade demotat en warlock från raid status till vanlig medlem för han inte varit aktiv. Och han sa att han behövde fortfarande 1-2dagar innan han tog ett beslut, men det disskuterades, och det såg/ser ut som jag kommer bli promotad till Raid medlem...

Jag berättade om min nuvarande data situation och att datorn troligtvis kommer skickas iväg i början av nästa vecka. Jag hoppas på att få fraktsedeln på Måndag och så skickas den kanske på Tisdag och sen lär det ta en vecka...

Han sa att han ville gärna ha med mig i raidet som kommer på Onsdag för den instansen "nollas" då och kommer vara den dem jobbar på veckan efter...

Idag har jag klarat att spela, bara testat lite men det har gått... Så visst, dör inte skiten får jag se om jag kan vänta skicka tills Torsdag... Men jag tror den kommer behöva skickas så fort som möjligt...

Hur som sa till honom att han har ju sett att jag är aktiv, och att jag hoppas att jag inte förlorar chansen endast pågrund av detta..... Nu är det bara för mig att hålla tummarna...

Men det är verkligen lagen av all "jävlighet" om jag lyckats med nått som inte är så vanligt...

-Jag migrerar till en realm där ingen känner mig.
-Jag ansöker till en stor guild och blir antagen trots att jag just då ej behövdes.
-"Test tiden" är en månad, och den verkar jag ha lyckats avklara på endast 1 vecka.

Förlorar jag chansen är det bara att vänta tills nästa lucka kommer, inte mer med det... Men liksom baaaaaaah

Om nån dag kommer jag nog försöka se komplimangen.... Jag har lite svårt att se sånt...men detta bör betyda att jag är lite bra på det jag gör...

Hatar teknik! Det får vara slutsatsen!

No comments: