Monday, September 15, 2008

komik

Var nyss på ICA (intressant).
Vid entrén stod 2 säljare. Först misstänkte jag att de sålde mobiler, det är ju oftast det... Men sen kunde jag ej från min vinkel se vad...

Hamnade i fel kassa "" som vanligt. En person framför mig hade ett "komplicerat" problem som krävde att kassörskan ringde efter 2 olika anställda.
Vilket gav mig tid att observera försäljarna från rätt vinkel *garvar*

Det som stod ut ur mängden var att de var inte klädda matchande för fem öre. En var vardagsklädd och hade en tröja med en logga av det dem sålde. Den andra fick mig nästan att bryta samman.
Där stod ett klockrent "slick" även kallat "brat" med våtslick, vitskjorta och svart kostym.
Det såg inte ut som de sålde samma produkt.

När jag packat ner mina varor var jag tvungen att ta mig förbi försäljarna. Hade sett att dem ej var aktiva med att få uppmärksamhet, så jag tittade åt andra hållet och gick...

Givetvis fick jag en efter mig, och givetvis var det "slicket".
För att bespara mina skrattmuskler kunde jag fått den andra personen...

Han frågade om jag hade tid? Jag sa nej.

Han frågade om jag testat (minns ej vad) och höll fram en liten låda, det enda jag hann se var en bild som såg ut att vara en gammal indian kvinna och texten "120 kapslar". Jag sa nej.

Han frågade om jag visste vad det var? Jag sa nej.

Sen kom komiken. Jag sa ännu en gång att jag ej hade tid, och han sa att jag visste ju inte vad det var han erbjöd.
Slutade med att jag fick ignorera "slicket" som gick efter mig och bara gå tills jag kom till utgången.
Såg troligtvis inte klokt ut.

"Stalket by a brat on ICA" *asg*