Sunday, August 31, 2008

Nytt körkort

Ett körkort lever man med i 10år.
Jag om någon vet hur det är att leva med ett misslyckat körkort i 10år, ett kort som nästan visas dagligen :P

Nu kom äntligen dagen då jag hade möjligheten att förändra detta, dvs körkortet skulle förnyas.

Jag är förvisso inte fåfäng som de flesta vet, men det kom en viss nervositet i att veta att jag hade chans att få ett bättre körkort eller leva med ett kasst i 10år till :P

Av humor ska jag nu dela med mig av mitt förflutna och min framtid *asg*

körkort

"Eurupeiska gemenskapernas modell"
och jo, klicka på bilden :P

Gillar den nya lite mer ljus rosa nyansen på körkortet;)

Bortser man från det är väl skillnaden att på gamla körkortet är det bild i färg, och på nya körkortet är det "svart/vitt"

På nya körkortet ser det ut som jag levt under gjorden och inte sett sol ljus på ett halvår....
På gamla körkortet med färg ser det nästan likadant ut.
Därav ligger bilden vägverket hade att arbeta med i mitten.

Slutsatsen;
Ser mer levande ut nu än för 10 år sedan, och detta körkortet är jag nöjd med. Det andra har jag skämts över i 10år. Men nu kan det vara ett öppet skämt, hahaha

... Ordet gemenskap är ett internt skämt sen gymnasiet, ett ord som älskas och används överallt...
Därav blev det humor att denna mening fick en egen tydlig ruta på detta körkort...
Det var dolt på det förra :P

No comments: