Thursday, August 21, 2008

The big move

Igår var det den stora "World of Warcraft flytten"

ASG

Jag orkade ej förminska bilden, det behövs antagligen klickas 1 gång i bloggen och kanske 1 gång till sen... Den är mest humor för att visa hur dags jag var redo att flytta :P

Mellan kl17-04:30 var vi 3 som jobbade på detta. Det slutade med att vi blev 5, men se sista 2 hade inte lika mkt att förbereda :P

Det som tog sjuuuukt lång tid var att jag har samlat på mig så mkt saker, material etc.
I en betalad "transfere" får man sin "gubbe", gulden (med en max gräns), alla föremål man har i sina väskor och sin egen bank.

Jag har ju då haft 2 stycken "gubbar" endast som "banker". Det vill säga, gubbens bank, alla gubbens väskor och jag har startat 2 "guilds" för att kunna köpa 2 guildbanker vilket gav mkt förvaringsutrymme.

Guildbanker förflyttas inte.

Jag flyttade 2 gubbar. Pink uppenbarligen som är på lvl 70 och kan bära max guld, och min nystartade lilla Druid som heter "Plutet". Hon fick aggera bäråsna. Hon kunde knappt förflytta guld men kunde bära en massa.

Men hur som... Jag fick jobba ganska extremt mkt på att få med så mkt saker som möjligt, sälja en del billigt, och sen hjälpte vi varandra. Slutade med att jag till och med kunde hjälpa 2 att bära några saker, inte illa :P

Pink har nu anlänt till sin nya server/realm. Pink lever under "skyddat namn och på hemlig plats" *asg*. Inte så allvarligt som det låter, men skönt med en nystart. Och det är viktigt för en av de andra spelarna att detta hålls hemligt.

Den nya servern verkar underbar! Min gamla var översvämmad av Hordes och vi dog sakta men säkert... skulle chansa 80% hordes 20% alliance.... På detta nya stället verkar det ganska jämt, men med alliance övertag.

Så jag har för första gången kunnat gå runt i lugn och ro utan att dö (överdrivet mkt) av spelare.

Här är också så aktivt att det finns "Pug´s" för TK, BT och sånna ställen.... På förra var gränsen kara, efter det var Pug självmord.
Visst, vet du ej vad det betyder är det helt menlöst att förklara... men Pug=Pick up group.

Så i några dagar kommer vi bara att "pugga" runt och sen ska vi kolla runt efter en guild, eller låta nån av de som vill starta nått åt oss:P

Var endast 1 person jag inte klarade säga hej då till (ja, jag sa inte hej då till nån, men denna hade jag dåligt samvete över). Klarade ej det för han står mig så nära, sen dag 1-2 har han funnits där, min lilla Norska vän.

Jag berättade på msn vad som hänt. Han blev helt tyst. Vilket i många fall inte är en bra sak..
(hör till att han inte spelat aktivt på 1år pga jobb, men kollar in ibland)

Efter ett tag frågade han om jag kommer spela aktivt där jag är.

Mitt svar var enkelt. Jag kommer spela mer. Jag slutade spela pga att det blev för mkt tråkigheter.

Hans svar "Då flyttar givetvis jag och min bror också" jag blev/är jätte glad för det....

Detta innebär att jag får en ny start. Har mina vänner där. Fick tyvärr lämna några bakom mig, detta gör mig ledsen men var oundvikligt. Men fick till och med med mig den viktigaste :D

Det var dagens WoW

No comments: