Sunday, August 31, 2008

Lördag & test spelande

Hände inget igår, så jag dedikerade kvällen till att fixa min "WoW spel framtid" *asg*
(lika bra att inleda med den låga nivån)

Var jag är och vad jag heter känner jag snart ingen mening att sitta och "dölja" då det går bra på den nya servern. Många vet vem man är i varje fall. Personer som flyttat innan och så vidare. Och ett par av de vi flyttade tillsammans behöll sina namn, vilket gör det ganska enkelt att hitta oss då vi startade en guild :P

Hur som. Jag har varit positiv till att starta en ny guild och raida med vänner. Men det verkar ta en halv evighet innan det inträffar och vår guild kallas nu "friendly hang out".
Vilket i sin tur gjorde att jag tröttnade och ansökte till en annan guild:P
Även det hade en kedje liknande effekt så vi är nu 4 som försöker ansöka tillsammans som "grupp"

Hittade en guild som jag tycker låter bra, roas lite av pressentationen;

legend

En seriös raid guild för personer med liv ;)

Även om jag roas av att detta är något som behöver skrivas i texten så är det tyvärr så. I de flesta guildar ska man vara redo att spela 5-6 dagar i veckan. Jag kan förvisso reda ut det för jag spelar då ändå.
Men, jag vill hålla helger helt öppna och jag vill inte ha dåligt samvete om jag är borta nån dag, så då passade detta mig bra.

Har fått positiv respons på min ansökan, lite jag måste fixa. Guilden verkar vara full på aktiva warlocks. Men de skulle disskutera min ansökan ändå för de såg jag lagt ner tid på den. (jag skriver ju noveller)

Igår skulle jag och 2 vänner vara med i en 25man raid pug (pick up group, blandade spelare).
Jag visste om att vi skulle spela på ett ställe kl19. Givetvis var det 2 bossar jag aldrig gjort, då vår guild aldrig lyckades avancera dit för personer lyssnade inte.

Fick akut läsa strategi, vilket inte hade så stor effekt, behöver lite tid att lära mig en boss...

Vid kl.17 frågade de om jag ville med till "maggy", ett raid jag vet går snabbt. Visste även om att några av medlemmarna är i den guilden jag söker till så det skadar ej att visa sig.

Detta är inte en svår boss om alla vet vad dem ska göra. Så vi klarade den på första försöket.
I gamla guilden har detta varierat väldigt mkt. var först mot slutet vi lyckats lära ut denna bossen och då kunde det ändå ta timmar...

Sen var klockan typ 18 och jag hade inte ätit och visste att kl19 var det dags igen :P....
Akut beställning av Pizza.

Trots min stress kom inte raidet igång förrän typ 20:30.
"SSC" (jag översätter inte förkortningar för vet man inte vad dem betyder vet man ej vad namnet i helhet betyder heller....)

Det var ett påbörjat raid så det var 3 bossar kvar.

Lyckades med 2 utan problem, varav 1 var ny för mig.

Sen kom utmaningen. I ca 3½h kämpade vi med sista bossen "Lady vash" eller hur den stavas. Som jag förstått det har ingen eller ytterst få Pug groups någonsin lyckats med den bossen.
Mindre problem när man spelar med sin guild, då har man 25 personer man kännr och man vet att alla vet vad dem ska göra... När man blandar kommer en utmaning.

Vi var nära några gånger. Vid 23 tiden var jag redo att ge upp var helt slut. Men ville inte lämna heller, raid ledaren var medlem i guilden jag vill in i :P

kl 01:30 gav vi upp.... då var jag duuuuuktigt trött.

Kollade upp idag vilka jag spelat tillsammans med (av det jag mindes), och det var självaste guildmastern, 1 ledare, 1 officer och sen 2 medlemmar till.... Så snart lär jag nog märka om mitt kämpande hjälpte eller sjönk mig :P

En sak konstaterade jag iaf, raida från kl17-01:30 var lite mäktigt även för mig ;)

No comments: