Wednesday, August 20, 2008

Här tog sagan slut


db

Hit nådde jag :)

Det är med både glädje och lite sorgsamhet jag skriver följande inlägg.
För några minuter sedan tog min tid i Duracell Bunnies slut... Denna resa tänkte jag snabbt berätta om för för mig har den varit historisk.

Som många vet så spelar jag World of Warcraft. Och som alla vet har jag haft extrema dataproblem under en kanske 1½år lång period.

Data strulet påverkade naturligtvis min möjlighet att hänga med i spelet.
I våras när den guilden jag var med i upplöstes bad jag en kompis om en tjänst. Vilket ledde till att jag fick bli medlem i Duracell Bunnies trots att jag inte riktigt var redo för det.

Jag kämpade intensivt i ca en månad och sen var jag typ kvalificerad (gear mässigt).
Klättrade även på stegen av "ranks" (man kan ha olika possitioner i en guild).

Den senaste tiden har jag varit en av de 3 ledarna i Duracell Bunnies. Som ni kanske alla kan förstå är detta för mig ett mirakel. Från att ha kämpat som sjutton för att hänga med, till att helt plötsligt ha ansvar över i princip allt.

Senaste tiden har varit lite svår för oss som guild. Sommaren har påverkat naturligtvis. Vi som ledare blev utbrända. Fick knappt spela själva, fungerade mer som Blizzard anställda och fick svara på frågor vi ej hade att göra med.
Och fick spendera mkt tid åt att skaffa material alla behövde inför raids etc. Vilket var skoj, men blev för mkt.

För ca 2 dygn sedan kontaktade en av de sista större guildarna på servern oss och ville gå samman. Detta för att han hade förlorat majoritetn av sina medlemmar till i princip topp guilden.

Av personliga anledningar gick jag som spelare ej med på detta. Jag ansåg ej att ledarskapet i den andra guilden var bra, och kunde ej se hur jag skulle kunna vara del av det. För vi som var ledare hade blivit ledare där med. Men jag kände inte att detta var nått som skulle inträffa.

Tillsammans med några vänner. Togs beslutet att nu "migrerar" vi till en annan server. Kommer flytta till en server som är mer aktiv, kommer vara under nya namn (jag kanske ska byta ej säker) och bara ha roligt. Ha roligt utan att bära hela ansvaret.

Vi har fulla möjligheter att spela i spelets sista "raids/banor" men vi kunde ej göra det tillsammans med den guilden vi hade. Vi jobbade på att geara upp dem. Men kunde inte konkurrera med erbjudandet som kom. Jag tror det kommer bli självmord för många, men det är en sak som naiviteten behöver uppleva misstänker jag.

Imorgon eller någon dag snart ska jag betala (ja tyvärr måste man det) för att flytta.

Har haft skoj i Duracell, så det är lite sorgligt att säga, men från och med idag är jag inte en Bunnie längre.
Men jag vill minna allt jag lyckades uppnå. Jag är fortfarande imponerad och förvånad över migsjälv att jag kunde leda. Enligt mig är spelet stort och komplicerat, så jag e nöjd med min insats :)

No comments: