Friday, August 22, 2008

Mitt livs första Trojanska häst

Någon dag var det "la" väntat att jag skulle få uppleva detta trevliga jag hör andra berätta om. Så idag fick jag en "seg" Trojansk häst.

Startade MSN, sedan klickade jag på ikonen "mail". Samtidigt som inkorgen öppnades (den öppnas i IE det gillar jag ej, använder firefox till allt annars, där blockeras det mesta), så öppnades ett popup fönster som frågade om jag ville göra en gratis virus sökning.

Programet hette nått i likhet med "panda" vilket är ett virusprogram. Men instinktivt klickade jag bort rutan direkt, så jag kan ej säga vad det hette.

Men efter det började mitt virusskydd varna att jag var infekterad med en Troja. Det hamnade i karantänen, men hur jag än gjorde gick den ej att raderas. Och jag fick leva med att felmeddelandet kom upp gång på gång på gång.

Tack och lov finns internet (visst det var skulden förvisso), men tack och lov är hjälpen alltid nära.

Så loggade in på ett forum jag alltid får hjälp av vid problem. Brukar ju vara mindre då jag aldrig drabbats av detta.
Och som ett mirakel så fick jag svar omedelbart. Så efter att ha scannat med 2 olika program, skickat loggar fram och tillbaka jag förvisso fattar "halv 7" av. Så är jag nu fri från detta eländet.

Det som irriterar mig är att jag hade inte tid med detta idag. Allt verkar hända denna veckan. "sprid ut skiten tack", haha

Nu ska jag strax ner till festivalen och se BWO. Så det finns en ljuspunkt även på denna kväll, hehe :)

4 comments:

Anonymous said...

Dina datorbekymmer verkar aldrig ta slut... :(

Johanna said...

Ironiskt nog har jag mkt problem med data, borde valt ett annat intresse :P

Dock lyckades jag lösa Trojan själv via lite nät guidning :P

Anonymous said...

Hur har det gått med Komplett datorn?

Johanna said...

@ Optical

Där är en otrolig fortsättning givetvis.Jag slutade skriva om den bara för jag insåg hur "overkliget o överdrivet det lät". Men jo, ska göra en uppdatering. Och nästa vecka hoppas jag kunna avsluta en historie med komplett som började i Februari :P