Tuesday, July 17, 2012

Semester i Kolding

Hej alla Morgon pigga :P

Väcktes vid 6 tiden av en sopbil, kunde inte somna om, så kan svammla lite här innan alla vaknar :)

Jag är på semester med familjen i Danmark, närmare bestämt en stad som heter Kolding.

Igår Måndag packade vi in oss alla 4 i bilen och började köra mot Danmark. När vi närmade oss Öresundsbron började ösregn. Regn som kom från en i princip svart himmel
(det vore en underdrift att kalla det moln)

Detta regnet följde sedan snällt med oss de ca 4 timmarna det tog att köra (en paus på McDonalds i Odense)

Väl på plats har jag fått se lite nya miljöer. Min mamma påstår att jag varit här när jag var yngre, men jag kan inte minnas något alls!

Vi bor i ett "komplex" med festliga hus.
Det finns runda, avlånga, diamantformade, ja de ser roliga ut. Kommer lägga in bilder när jag kommer hem igen!

Efter en minimal vila begav vi oss till ett imponerande stort köpcentra.
Det var så stort att jag tillslut var så matt att jag fick svimmnings känslor och fötterna värkte som om jag promenerat flera mil, haha...
Vi ska med andra ord återvända dit igen :)

Sedan var vi mest hemma här på kvällen.. Gick en kort liten promenad...
Sen satt vi här som "fiskmåsar" haha
Det är nog den bästa beskrivningen av synen!

2 Lap top´s (min är inte med) 1 tv, min och mammas smartphone... Vi satt runt köksbordet och surfade och såg allmänt osociala sociala ut, haha
Detta fungerar fint fint för oss, men nog sett roligt ut för andra!

Spelade ett kort spel som heter "Skip-Bo" som är roligt. Jag vann 2 ggr :)
Varav lillebroren var med första, sen "ville" han inte mer.. Förstår inte detta, haha


Idag tror jag att vi ska åka ner till en Tysk stad och kolla i affärer :D
Detta då vädret dessa dagarna inte är beräknade att vara så jätte bra....
Trots detta så skiner solen faktiskt lite denna morgonen, bakom molnen. Solen hinner nog gömma sig innan fler vaknar här, haha

Vi får se om det blir nån mer blogg innan jag kommer tillbaka hem. Jag håller mig till mobilen, slåss inte om data tid, men passade på nu när jag inte hade nått att göra ändå :)


3 comments:

Anders V said...

Regn?
Blev blöt senast idag.
Det regnar en del där jag bor med :)
Gratis dusch!

Ha det bra i Danmark och hoppas det inte är lika mycket regn där som här!

Johanna said...

Jo det har varit ganska dåligt väder... Men vi har åkt på många utflykter(bil) istället.. Varit i Tyskland bland annat:)

Idag bär det av hemmåt... Vaknade vid kl6...ska packa *huff huff* :P

Anders V said...

Bilutflykter, inte illa :)