Tuesday, July 31, 2012

Ny dator behövs, tipsa gärna

Inser att jag kommer att behöva en ny dator för att kunna spela "Mist of Pandaria" smidigare än jag gör nu!

Datorn jag har nu är nog typ 4-5år gammal.
(med andra ord är allt ett lyft)

Ekonomiskt så är detta ej ultimat :P
Så jag tar gärna emot tips på billiga spel datorer!


Detta är vad jag har nu :

Geforce GTS 250 (lol)

Nu har vi alla sett utgångsläget! ;)


Har kollat på denna datorn:
http://www.inet.se/produkt/1517090/taurus-experienced-gtx-560-i5-2320
7999kr +99kr frakt

Den har bra Omdömen, men
Trots att jag ej kan så mycket om datorer, så har jag "snappat upp" att:
-Nätaggregatet är lite svagt (450 Watt)
-Grafikkortet ,
 Har läst att "SE" i GTX 560 SE är lite långsamt.


Satt och kollade på mina goda vänner "komplett"´s hemsida :P

Hittade denna datorn:
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10647
7495kr

Redan här är den "vassare", dock har jag konfigurerat :

(Power supply Cooler Master GX Lite 600w, tog med bara för att detta är starkare än i Taurus)

**i5-3450 , Quad Core, 3.1Ghz, 6MB

**Corsair Vengeance DDR3 1600  MHz, 8GB

**Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB, 822 mhz

Efter dessa ändringar, plus ändring av Chassit
(Vill ej ha ett blått lyse på framsidan)
hamnade jag på:
9184kr inkl frakt , 3års inskicks garanti


1000kr mer är naturligtvis inte ultimat för mig :(
Dock verkar det förbättra datorn REJÄLT


"Komplett" kommer att jubla om jag får en ny 3årig garanti HA HA HA
(Denna datorn har nog varit inskickad 20 gånger minst känns det som....)


Så även om Komplett ger mig rysningar, jag har fått mkt skit...
Vet jag att hur frustrerad jag än varit på dem, så har de gång efter gång lagat min dator, och det utan mer kostnader för mig...


Om jag lyckas köpa en dator innan 25 September.
Kommer jag för första gången i mitt liv, köpa en dator innan den jag har går sönder.

Vilket betyder, att jag kommer att kunna ha denna gamla datorn som "Back up".
Om jag får problem med nya datorn, kan jag använda denna gamla när den nya är på service HAHA


Som sagt, tar gärna emot tips/råd!


Pink Needs a new PC for MOP!




No comments: